Senaste nytt

[Tips] Boka en Star Alliance flygbiljett i specifik bokningsklass

Problemet inträffar när jag försöker boka Lufthansa S-klass,
Trist!
Har stött på liknande några gånger, och då har det varit pga att United inte har direktuppdaterad tillgänglighet från lufthansa, utan för batch-uppdarering en gång om dygnet. Så de är slutsålda, men Uniteds hemsida har inte fattat det än.

Det är bedrövligt att man via sas.se ännu inte kan boka en januariresa i den högre Go-klassen utan man får ta det som finns, dvs just nu en i den lägre Go-klassen.

Frågar för att förstå denna rätt:
Tack för tipset @Dr. Miles

Jag stötte däremot på patrull när jag skulle boka nu;

"
Error
! We’re sorry, but united.com was unable to complete your request. Please try later or contact united.com Support in the U.S. and Canada at 1-800-396-1751; the U.K. at 0800 028 5003; elsewhere use the local phone number.

Någon som sett det felsvaret förut?

Jag fick nånting likadant då jag försökte hitta V-klass nästa måndag ARN-HEL på United.
Kan man ringa SAS och be dem boka åt mig V-klass för den verkar ge 100% till TK medans den tillhör billigare Go gruppen? (direktköp på SAS sökmotor gav O-klass)

V hos SAS ungdoms/studentbiljett.
Kan vara därför..
Frågar för att förstå denna rätt:

Jag fick nånting likadant då jag försökte hitta V-klass nästa måndag ARN-HEL på United.
Kan man ringa SAS och be dem boka åt mig V-klass för den verkar ge 100% till TK medans den tillhör billigare Go gruppen? (direktköp på SAS sökmotor gav O-klass)

Ringde och kollade och henk12 har nog rätt verkar det som

TK är generös, V-klass är den enda low fare som tjänar 100% :)

United.com räddar mig gång på gång. Behövde Arlanda till Wroclaw med Lufthansa ut, sedan SAS till Bergen via Köpenhamn nästa dag med en mix av Lufthansa Business och SAS Plus. Busenkelt.

Nästa resa: Stockholm - Barcelona via Zurich med Swiss Business ut, och SAS Plus hem. Igen, busenkelt. Går jättebra att mixa klasser då United.com visar t.ex. SAS som SAS Go, billiga Plus-klasser som "Flexible" och dyra Plus-klasser som "Business".

Jag har inte hittat ett bättre verktyg för att blanda Lufthansa-gruppen med SAS. Försökte även en resa från Bromma, något Lufthansa.com inte erbjuder. Tyvärr var priset lite dyrt..

Hittar inte direkt med SAS t ex ARN-IAD eller ARN-ORD eller ARN-MIA på united. Bara Lufthansa med stopp på förslag. :(

Hittar inte direkt med SAS t ex ARN-IAD eller ARN-ORD eller ARN-MIA på united. Bara Lufthansa med stopp på förslag. :(

Observera att detta gäller först och främst inom Europa konstigt nog. När det gäller resor till/från USA verkar United.com prioritera egna flyg följt av de inom Joint Venture med Lufthansagruppen och Air Canada

Toppen