Senaste nytt

Tips önskas om New Delhi

En lite suddig bild tagen av en suddig person sent på natten från Fourseasons baren. 2013-01-24.jpg

Jag har sökt men inte hittat någon liknande tråd.

Skall eventuellt till Indien i mitten / slutet av maj. Kommer sent söndag kväll och åker torsdag kväll, så har inte jättemycket tid där. Större delen av den tiden kommer gå åt till att jobba. Så frågan är hur jag bäst maximerar den lilla fritid jag har. Vad måste man se och göra? Vilken restaurant skall jag inte missa att besöka, osv.

Hoppas du tycker om värme, vid den tiden förra året var det dessutom riktigt varmt :)

Another hot day for Delhi, even minimum temperature climbs to 34.3 degree Celsius | NDTV.com

The maximum temperature in the capital Delhi climbed upto 45 degrees celsius, the highest recorded this season
http://www.indiatvnews.com/news/india/heat-waves-india-delhi-records--16244.html

Jag har inget att rekommendera i Delhi, däremot så har jag varit en hel del i Mumbai. Här får ngra tips av mig.
Ät en middag på The Olive Bar & Kitchen som ligger i Bhandra. Därifrån kan ni sedan ta en taxi upp till Juhu beach och ta några sköna mojitos på Vie lounge & deck. Där står du och zippar samtidigt som du andas in brisen från arabiska havet (-:

Googla båda för adress. Olive har också en liten utomhusbar där du kan dricka OK Indiska röd viner. Belive it or not - det finns ngra sorter som är helt ok (-:

I Gurgaon är Trident och Westin överlägsna alla andra hotell tycker jag. Tycker dock att Trident toppar Westin med sin mycket mer individuella stil! Trident har gett mig en totalupplevelse som är topp 3 av alla hotell jag bott på - ett makalöst ställe.

Gjorde samma som Senator dock, missade en del av det som finns att se p.g.a. för mkt jobb. Nästa resa ska jag försöka hinna med lite kultur/historia också för det lär va sevärt.

I så fall rekomenderar jag verkligen att du åker en dag tidigare alternativt stannar en dag till.
Anledningen är att ta snabbtåget över dagen och besöka Taj Mahal i Agra.
Jag har rest och besökt mycket under åren, men anser att inget slår Taj Mahal i skönhet och stilrenhet.
Beträffande Delhi, bara varit där två gånger är mitt främsta tips att se till att undvika magsjuka!!!
Enda sättet är nog att äta på lyxhotellens restauranger.
Jag har nu lyssnat på era råd, och ja, det är nog i Guargon vi skall bo. Jag gillar att se saker så Taj Mahal låter ju bra, frågan är om det är görbart att göra på en dag (söndag i så fall).

Jag har nu lyssnat på era råd, och ja, det är nog i Guargon vi skall bo. Jag gillar att se saker så Taj Mahal låter ju bra, frågan är om det är görbart att göra på en dag (söndag i så fall).

Glömde en sak angående Taj Mahal.
Oavsett om du anser dig behöva en gudie eller inte så råder jag dig att anlita en official guide.
Kanske inte för att lyssna på honom utan för att hålla horderna av övriga guider på armlängds avstånd.
Vi bestämde oss att inte ha någon guide. Funkade bara inte. De var som flugor runt en sockerbit. Efter att ha skaffat guide kunde vi t.o.m. se dettna fantastiska byggnadsverk

Jag skulle aldrig åka dit på semester, när det finns så mycket underbara platser i världen.

Av alla de städer jag besökt i 60 länder kommer Bombay helt klart som topp 5 på bra semesterstäder! Prisvärda lyxhotell (Taj Mahal Palace & Four Seasons bodde vi på), vänliga människor, billigt, häftiga kontraster och framförallt grymt god mat! Rekommenderas varmt! Om man dessutom samtidigt läser boken Shantaram höjs staden upp ytterligare en division. :cool:

Toppen