Senaste nytt

Tillgång till Star Alliance-loungen i Los Angeles vid connection med Alaska Airlines?

KristinS

Medlem
Jag vet inte om jag postar i rätt forumdel nu; ber om ursäkt om jag lägger tråden på fel ställe.

Jag flyger ARN-LAX med SAS på torsdag och har en 6 h layover vid ankomst innan jag flyger vidare inrikes med Alaska Airlines, som inte är medlemmar i Star Alliance. Jag har EBG-status och biljetten är genomgående och bokad via SAS. Jag undrar om jag kommer att komma in i Star Alliance Business Lounge på Tom Bradley-terminalen? Vid googling känns det lite oklart om jag som ankommer med ett Star Alliance-flyg men har departure med ett annat bolag kommer få tillgång till loungen. Skulle väl vara via Guldkortet isf?
 

agehall

Medlem
Nix. Flyger du vidare med Alaska Airlines så lär du inte komma in i en *A lounge. Det är avgående flyg som gäller i ditt fall.
 

KristinS

Medlem
Flyger inte business tyvärr. Det irrirerande är att det går en United-flight till samma destination som jag ska till en halvtimme senare, men SAS kunde inte boka om mig. Crap! Kundtjänst tips var att betala in mig i loungen, spara kvittot och försöka få pengar tillbaka från SAS (långskott men värt ett försök).
 

KristinS

Medlem
Jag tror att jag hade kommit in i Star Alliance-loungen på TBIT om jag hade haft en United-biljett. Så det suger lite att jag inte fattade detta när jag bokade.
 
Toppen