Jag undrar om det inte är förenat med en kostnad för flygbolagen för att få använda sig av mobila boardingkort i USA. Om inte annat någon form av certifieringskostnad. För hur skulle det se ut om amerikanska myndigheter litade på något från ett annat land...?
Avseende möjligheten att gå mellan terminalerna "airside" tror jag enbart det är möjligt att passera mellan T4 och TBIT. Mer om den gången kan man läsa här:
http://www.lawa.org/uploadedFiles/LAXDev/News_for_LAXDev/Terminal 4 Connector - FactSheet.pdf
Det finns även en skyttelbuss mellan terminalerna men jag tror den enbart går "landside" med några undantag - exempelvis gick det att ta sig med buss "airside" mellan T3 och T4 tidigare eftersom American Connection huserade i T3 och mainline American i T4. Nu tror jag American Connection huserar med några gater i T6 så jag tror det går bussar mellan T4 och T6 men har själv inte behövt testa detta. Om jag förstår saken rätt skall Delta flytta från T5 och då skall American få några gater där i stället. Ett avancerat 15-spel.
Och man får inte ta sig in i en terminal via säkerhetskontrollen med ett boardingkort som inte visar att flighten går därifrån. I alla fall formellt, har inte testat själv.