Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Thompa

Medlem
Glädjande för dig när du åker SAS då att på MXP har avtalats med Lufthansa loungen och på ZRH med business lounge och alpine.
Jag är just nu på MXP och är EuroBonus Guld. Flyger SAS till CPH. Försökte komma in i Lufthansa loungen men fick kalla handen. Så fort jag nämnde SAS så hänvisades jag till Sala Monteverdi som var proppfull och inte släppte in fler. Något avtal med SAS verkade inte kännas till.

Last edited:

pswe

Medlem
Jag är just nu på MXP och är EuroBonus Guld. Flyger SAS till CPH. Försökte komma in i Lufthansa loungen men fick kalla handen. Så fort jag nämnde SAS så hänvisades jag till Sala Monteverdi som var proppfull och inte släppte in fler. Något avtal med SAS verkade inte kännas till.
Trist men tyvärr uppdaterat på SAS hemsida sedan en tid tillbaka. Anar att det kan bli samma effekt på en del andra av LH destinationerna vad det lider.
Uselt om det är fullt, hade mailat SAS och klagat.

Hubert

Medlem
Flyger du internationellt samma dag har du loungetillgång.

Räkna med lång väntan i MIA på loungen, knappt värt att jaga den.
Är det alltid lång väntan på Delta Sky Club på MIA? Verkar även vara den enda loungen... Någon som vet hur den står sig mot Turkish som man hade tidigare när man flög med SAS i C?

LKR

Medlem
Om någon undrar över Deltas lounger på LAX så var det inga som helst problem att komma in på Delta Sky Club i terminal 3 med SAS-biljett i C-klass. Ska även gå fint att komma in som SkyTeam Elite Plus. Vid check-in blev vi hänvisade till KAL eller Air France, men ville hellre testa Delta då de skulle ha bra utsikt och möjlighet till plane-spotting.

Vi provade först med Delta One-loungen men där blev det vänligt men bestämt nej i dörren. Enligt personalen så finns inget samarbete med SAS än när det gäller Delta One. Jag trodde inte vi skulle komma in, men tänkte det var värt ett försök då det var ganska oklart vad som gällde när jag googlade på förhand.

Delta Sky Club tycker jag levererar bra ändå, mycket folk nu vid 16-tiden men ändå gott om plats. Förvånansvärt bra och fräscht matutbud och flera barer. Fina duschrum. För oss som gillar att titta på flygplan är det en utmärkt lounge med utsikt direkt mot plattan och 6/24 L och R. Då vi skippade Air France så kan jag inte jämföra med den.

Känns som ett snäpp över SAS Guld-lounge på CPH men inte i nivå med Polaris vilket är som förväntat.

Bat

Medlem
Trist men tyvärr uppdaterat på SAS hemsida sedan en tid tillbaka. Anar att det kan bli samma effekt på en del andra av LH destinationerna vad det lider.
Uselt om det är fullt, hade mailat SAS och klagat.
Den 30 oktober kom jag och familjen in på loungen på MXP som EBG/EBD och med SAS flygbiljetter. App'en visade också att vi skulle ha access

Det var dock galet med folk så vi blev hänvisade till deras nödlösning till extra-lounge nere i källaren.

Gratis alkohol, lite kall mat och enkla fåtöljer. Långt ifrån premium upplevelse men väldigt mycket folk på hela flygplatsen så bättre än inget.

guwonder

Medlem
Delta SkyClub Chicago-ORD listar alla andra SkyTeam flygbolag än SAS på den digitala skärmen utanför loungeentrén. SAS digitala boardingkort för SAS-flygningar avvisas av SkyClubs skanningsmaskiner, och därför måste loungevakterna åsidosätta dem manuellt. Av denna anledning föredrar SkyClub-agenterna boardingkort i papper för SAS premiumpassagerare, men ibland frågar de om det är ok att fotografera boardingkortet. Så här kan Delta debitera SAS för loungeinträde men snabbt tillåta inträde för berättigade SAS-passagerare som flyger från Chicago till Köpenhamn.

Maxxan

Medlem
Har någon hunnit testa lounge-utbudet på BKK sedan alliansbytet? Enligt SAS-biljetten ska jag ha tillgång till Miracle Lounge och Air France Lounge. Gissningsvis är Miracle Lounge till för avgångarna från satellitterminalen, medan Air France är vassare? Kommer man även in China Airlines lounge som Skyteam Elite Plus?

Patrik_82

Medlem
Har någon hunnit testa lounge-utbudet på BKK sedan alliansbytet? Enligt SAS-biljetten ska jag ha tillgång till Miracle Lounge och Air France Lounge. Gissningsvis är Miracle Lounge till för avgångarna från satellitterminalen, medan Air France är vassare? Kommer man även in China Airlines lounge som Skyteam Elite Plus?
Jag testade miracle loungen i sateliten i Måndags.
Helt ok, inget märkvärdigt.
De hade dusch, det var det viktigaste för mig.
Jag frågade om Air France loungen vid incheckning, de rådde mig att gå till Miracle.
Tror att det hade blivit en ganska lång promenad både till och från loungen om jag gått till Air France.

Toppen