Om någon undrar över Deltas lounger på LAX så var det inga som helst problem att komma in på Delta Sky Club i terminal 3 med SAS-biljett i C-klass. Ska även gå fint att komma in som SkyTeam Elite Plus. Vid check-in blev vi hänvisade till KAL eller Air France, men ville hellre testa Delta då de skulle ha bra utsikt och möjlighet till plane-spotting.
Vi provade först med Delta One-loungen men där blev det vänligt men bestämt nej i dörren. Enligt personalen så finns inget samarbete med SAS än när det gäller Delta One. Jag trodde inte vi skulle komma in, men tänkte det var värt ett försök då det var ganska oklart vad som gällde när jag googlade på förhand.
Delta Sky Club tycker jag levererar bra ändå, mycket folk nu vid 16-tiden men ändå gott om plats. Förvånansvärt bra och fräscht matutbud och flera barer. Fina duschrum. För oss som gillar att titta på flygplan är det en utmärkt lounge med utsikt direkt mot plattan och 6/24 L och R. Då vi skippade Air France så kan jag inte jämföra med den.
Känns som ett snäpp över SAS Guld-lounge på CPH men inte i nivå med Polaris vilket är som förväntat.