Senaste nytt

Tillgång till Lounge när resesällskap inte är med

Eller så gör du som @Senator beskrev i en annan tråd för "länge" sen. Kontakta loungen och förklara att det är en god vän som behöver komma in då och så löser de det. :)

Jag och brorsan prövade det där i somras, visserligen i pop-up loungen men det gick utan problem. Brorsan gick själv fram till loungepersonalen och frågade om han fick komma in då han var på plats tidigare.

Loungepersonalen scannade hans boardingkort och såg bara förvånade ut, och sa att han var markerad som EBD och att det var självklart att komma in utan mig.

Brorsan är ju dock statuslös och det är jag som har EBD, men verkade inte som att personalen brydde sig/såg någon skillnad i systemet. Vi reste också på samma bokning. Ingen aning om det här är standard eller om lounge-personalen bara gjorde något märkligt fel, men han kom in iaf.

@johhenrik och @CharlieK
Att kontakta dom i förväg ska jag nog testa med, kan inte få mer än ett nej.
Det andra alternativet har jag ingen aning om det fungerar men om det är så är det ju toppen, då är problemet löst :)

Det som de eventuellt kan knorra lite över är att brorsan tänkt spendera hela sin arbetsdag i loungen tills vi andra kommer dit, de kanske inte är jättesugna på att släppa in någon mer än 6h innan avgång om man inte kan visa upp sin status.

Worst case scenario så får kanske brorsan betala sig in eller använda sina få eurobonuspoäng till detta, dvs om det inte går att lösa på andra sätt och ingen kan/vill gästa honom :)

Alltså jag tänker att det funkar på samma sätt när jag bokar ihop med andra som inte är EBG och då kan alla välja säte i förväg utan att betala. Systemet känner av att nån är EBG och då får alla i samma bokning samma förmåner.

Frågade SAS chatt om detta och fick följande svar:
Kundstjänst: Kollade på detta och det är så att du måste vara där för att han ska kunna komma in i loungen då det är en personlig förmån med lounge tillgång.

Efter detta kom en lång harang om att jag kan ge min bror guldkort som diamond, det är dock inte aktuellt i detta läge.
Jag vet att de inte alltid har 100% koll på kundtjänst men han jag chattade med försvann i ca 10 minuter för att leta upp "svaret" på frågan så troligtvis är svaret korrekt "enligt boken". Hur det sen faktiskt fungerar i loungen är en helt annan sak.

Frågade SAS chatt om detta och fick följande svar:
Kundstjänst: Kollade på detta och det är så att du måste vara där för att han ska kunna komma in i loungen då det är en personlig förmån med lounge tillgång.

Efter detta kom en lång harang om att jag kan ge min bror guldkort som diamond, det är dock inte aktuellt i detta läge.
Jag vet att de inte alltid har 100% koll på kundtjänst men han jag chattade med försvann i ca 10 minuter för att leta upp "svaret" på frågan så troligtvis är svaret korrekt "enligt boken". Hur det sen faktiskt fungerar i loungen är en helt annan sak.

Just det där låter som ett väldigt korrekt svar för den här frågan. Vad som sedan går i praktiken (och som inte är helt OK enligt reglerna) är nog kanske en annan sak....

Toppen