Så roligt ska vi inte ha det, vi hade tänkt köra AW på annan ort och testa lite lounger. Men vårt plan avgår ungefär samtidigt som SK963 och från samma del av T5Ska du och din bror med SK963? Det ska jag och min bror också![]()
Det är väl sällan de ber om leg eller guldkort i receptionen?Att han tar mitt boardingkort är ju självklart ett alternativ, tror dock inte att det är ok att gå in i loungen på någon annans boardingkort om det upptäcks.
Nej men om de skulle göra det för att något strular så kan man nog få mer problem än vad man önskar. Den risken vill jag inte taDet är väl sällan de ber om leg eller guldkort i receptionen?
Frågade SAS chatt om detta och fick följande svar:
Kundstjänst: Kollade på detta och det är så att du måste vara där för att han ska kunna komma in i loungen då det är en personlig förmån med lounge tillgång.
Efter detta kom en lång harang om att jag kan ge min bror guldkort som diamond, det är dock inte aktuellt i detta läge.
Jag vet att de inte alltid har 100% koll på kundtjänst men han jag chattade med försvann i ca 10 minuter för att leta upp "svaret" på frågan så troligtvis är svaret korrekt "enligt boken". Hur det sen faktiskt fungerar i loungen är en helt annan sak.