Är det skyteam efter 1 september som denna tråd handlar om, eller något annat?Ska snart flyga Plus från Paris terminal 2B. Kundtjänst hade ingen koll på lounge-tillgång och jag gissar därför att sådan får betalas på egen hand? Är det någon här som flugit samma terminal med SAS nyligen?
Borde ha varit tydligare, det är nu i dagarnaÄr det skyteam efter 1 september som denna tråd handlar om, eller något annat?
Stort tack! Rimligtvis får man bättre valuta för pengarna på en vanligt restaurang/pub airside. Frågade du om Star Alliance Gold eller Eurobonus Guld beviljade tillträde?Var där förra veckan. SAS har bytt terminal från 1 till 2B. För min del innebar det att jag inte kunde besöka Lufthansa Senator lounge som finns i terminal 1. När jag kollade loungetillgång på terminal 2B så hittade jag bara Extime lounge. Inträdesavgift 65 euro. Terminal 2B verkar vara nybyggd. Stora ytor. Toalettområdena bland de rymligaste och fräschaste jag upplevt på en flygplats. Säkerhetskontrollen en mardröm trots fast track. Ingen ordning. Massvis med folk.
Lufthansaloungen har väl alltid varit i en annan satellit än SAS och aldrig varit möjlig att besöka när man flugit SAS?Var där förra veckan. SAS har bytt terminal från 1 till 2B. För min del innebar det att jag inte kunde besöka Lufthansa Senator lounge som finns i terminal 1. När jag kollade loungetillgång på terminal 2B så hittade jag bara Extime lounge. Inträdesavgift 65 euro. Terminal 2B verkar vara nybyggd. Stora ytor. Toalettområdena bland de rymligaste och fräschaste jag upplevt på en flygplats. Säkerhetskontrollen en mardröm trots fast track. Ingen ordning. Massvis med folk.
Det är väl i en månad till nu som det inte finns lounge. Sen kan man gå in på 2F, besöka AF-loungen och gå airside till 2B.
Det finns en airside-buss mellan.Är det så att man kan gå airside mellan 2B+2D+2F samt mellan 2A+2C+2E men inte mellan B/D/F och A/C/E? Länge sedan jag flög till eller från på terminal 2 på denna ytterst (i mitt tycke) röriga flygplats.