Senaste nytt

Tillgång till Lounge i Paris (CDG) med SAS Plus (Star Alliance)

Maxxan

Medlem
Ska snart flyga Plus från Paris terminal 2B. Kundtjänst hade ingen koll på lounge-tillgång och jag gissar därför att sådan får betalas på egen hand? Är det någon här som flugit samma terminal med SAS nyligen?

Ska snart flyga Plus från Paris terminal 2B. Kundtjänst hade ingen koll på lounge-tillgång och jag gissar därför att sådan får betalas på egen hand? Är det någon här som flugit samma terminal med SAS nyligen?
Är det skyteam efter 1 september som denna tråd handlar om, eller något annat?

Var där förra veckan. SAS har bytt terminal från 1 till 2B. För min del innebar det att jag inte kunde besöka Lufthansa Senator lounge som finns i terminal 1. När jag kollade loungetillgång på terminal 2B så hittade jag bara Extime lounge. Inträdesavgift 65 euro. Terminal 2B verkar vara nybyggd. Stora ytor. Toalettområdena bland de rymligaste och fräschaste jag upplevt på en flygplats. Säkerhetskontrollen en mardröm trots fast track. Ingen ordning. Massvis med folk.

Stprt t
Var där förra veckan. SAS har bytt terminal från 1 till 2B. För min del innebar det att jag inte kunde besöka Lufthansa Senator lounge som finns i terminal 1. När jag kollade loungetillgång på terminal 2B så hittade jag bara Extime lounge. Inträdesavgift 65 euro. Terminal 2B verkar vara nybyggd. Stora ytor. Toalettområdena bland de rymligaste och fräschaste jag upplevt på en flygplats. Säkerhetskontrollen en mardröm trots fast track. Ingen ordning. Massvis med folk.
Stort tack! Rimligtvis får man bättre valuta för pengarna på en vanligt restaurang/pub airside. Frågade du om Star Alliance Gold eller Eurobonus Guld beviljade tillträde?

Maxxan!

Håller med att man får bättre valuta på ett vanligt ställe. Men efter säkerhetskontrollen var det ganska få matställen. Och dom som fanns där var det mycket folk. Långa köer. Fanns något enklare ställe i närheten av gaten men när jag var där var det mesta slut. Jag var där kvällstid. Flög SAS Plus till ARN. Extime är ingen *A lounge. SAS har inget avtal med denna lounge. Ligger mellan 2B och 2D.

Det var mitt första besök (transit ) på CDG. Visste att det var en stor flygplats. Stor är ju en sak men det är uppdelat på olika terminaler och underterminaler vilket gör det svåröverskådligt. Dom borde åka till Hongkong och Singapore för att lära sej. Jag kommer undvika GDG i fortsättningen.

Lufthansaloungen har väl alltid varit i en annan satellit än SAS och aldrig varit möjlig att besöka när man flugit SAS?
Däremot finns ju en *A -lounge i non-schengen på T1 som man kunde besöka

2B = Ingen lounge för SAS mig veterligen

Det är väl i en månad till nu som det inte finns lounge. Sen kan man gå in på 2F, besöka AF-loungen och gå airside till 2B.

Är det så att man kan gå airside mellan 2B+2D+2F samt mellan 2A+2C+2E men inte mellan B/D/F och A/C/E? Länge sedan jag flög till eller från terminal 2 på denna ytterst (i mitt tycke) röriga flygplats.

Last edited:
Toppen