Senaste nytt

Tillgång till lounge fast guldkortet gått ut

Lollet

Medlem
Då loungeaccess kommer med statusen tycker inte att det är konstigt att denna förmån inte längre gäller om du tappat statusen. Trevligt att rumsuppgraderingen bestod.

Jämför exempelvis om du bokat en resa när du hade status men utför resan efter det att du inte längre har kvar status i flygbolaget - då går det inte att nyttja förmånerna.
Nu kanske det här borde vara en egen tråd, men jag kom just in i sas gold lounge på Arlanda genom de automatiska spärrarna trots tappad status i mars (hade gold när bokningen gjordes). Kunde även gästa in sambon. Fick priority tag på väskan också.
Lite märkligt?

Att du kommer in i loungen är i sig inget konstigt med tanke på hur de stendumma automatspärrarna fungerar. Reser ni i business? Annars kan jag inte riktigt förklara prio-taggen...

Den tråden verkar mer handla om att ge bort guldkort och grace period än att diskutera om förmåner gäller efter grace perioden gått ut? Eller missa jag nått?

EBS har ju loungetillgång på sommaren.

Priobaggage vet jag dock inte om det också gäller under sommaren.

EBS har tillgång till vanliga sas loungen under sommaren, guld loungen borde inte funka.

Den tråden verkar mer handla om att ge bort guldkort och grace period än att diskutera om förmåner gäller efter grace perioden gått ut? Eller missa jag nått?

EBS har tillgång till vanliga sas loungen under sommaren, guld loungen borde inte funka.

Aha.. Jag missade det lilla "guld-ordet". :)
Då har jag ingen annan förklaring. Kan det ha blivit någon felräkning när det gäller grace perioden?

Nu kanske det här borde vara en egen tråd, men jag kom just in i sas gold lounge på Arlanda genom de automatiska spärrarna trots tappad status i mars (hade gold när bokningen gjordes). Kunde även gästa in sambon. Fick priority tag på väskan också.
Lite märkligt?

Dock kan man ha tur ibland. Jag bokade en resa med star alliance för ett tag sedan. Hade guld vid bokningen som utgick ca 1 månad före avresan. Dock kvarstod min guldstatus genom hela resans gång och jag hade alla förmåner på alla 4 flyg. Ibland kan man ha tur men nog inte praxis

Det verkar vara så det fungerar. Min polare råkade ut för samma sak. Var EBS när hon bokade resan och tappade sedan status.
Fick EBS printat på BP och kom in i loungen samt kunde använda fasttrack. Det är ju samma sak när du gått upp i status och måste uppdatera din bokning för att få in ny status.

Det bekräftar min teori om att det inte finns en dynamisk koppling mellan Gunnebo-gates(spärrarna) och något övrigt system.

Toppen