Senaste nytt

Tillgång till lounge fast guldkortet gått ut

Ja och nej. Det innebär ju att man skulle kunna redigera sitt BP till att omfatta (SK)*G och då komma in.
Jag tänker mer på rättsliga problem - fasttrack sköts inte av SAS så en sådan koppling skulle innebära att andra företag i realtid skulle ha tillgång till deras medlemsdatabas. Det kan vara problematiskt på flera sätt.

Jag tänker mer på rättsliga problem - fasttrack sköts inte av SAS så en sådan koppling skulle innebära att andra företag i realtid skulle ha tillgång till deras medlemsdatabas. Det kan vara problematiskt på flera sätt.
Så länge man inte komprometterar säkerheten på flygplatsen så är det väl lugnt.

Eh, nej? Det finns mycket som inte äventyrar säkerheten på en flygplats men som fortfarande inte är tillåtet.
Livets krydda!

Nu har jag läst på lite om grindarna. Grindarna är kopplade till DCS, Departure Control Systems, där finns all information om respektive passagerares bokning. Så länge DCS-bokningen stämmer överens med BP, kommer grindarna öppna.

Det verkar vara så det fungerar. Min polare råkade ut för samma sak. Var EBS när hon bokade resan och tappade sedan status.
Fick EBS printat på BP och kom in i loungen samt kunde använda fasttrack. Det är ju samma sak när du gått upp i status och måste uppdatera din bokning för att få in ny status.

Det bekräftar min teori om att det inte finns en dynamisk koppling mellan Gunnebo-gates(spärrarna) och något övrigt system.
Såg nu att det står EBG på mitt boardingkort för hemresan. Så det verkar vara så det fungerar ja :)

Toppen