Senaste nytt

Tillgänglighet Q-Suite rutter

Det där med bli "qatared" har jag aldrig råkat ut för under 8 år. Flyger varje månad long haul. Så känns inte som Qatar byter maskiner oftare än andra. Känns lite överdrivet faktiskt.
Jag tror mer att det är angående kvaliteten på det som man blir bytt till. Gå från en ny A350-1000 med Q-suite som man sett på YouTube till gamla 777 med 2-2-2 business class.

Känns som att de flesta bolagen inte har så stora skillnader på sina plan. Bara kolla på SAS så har de A350/A330 som är nästintill samma kvalitet. A321 är lite mindre men samma typ av stol. Då märker vanligt folk inte skillnad. Där av blir det ”skräckhistorier” när det väl händer på Qatar :)

Det där med bli "qatared" har jag aldrig råkat ut för under 8 år. Flyger varje månad long haul. Så känns inte som Qatar byter maskiner oftare än andra. Känns lite överdrivet faktiskt.
Nu vet jag inte hur tidigt ute du brukar boka dina flyg men eftersom jag pendlar till Thailand och ligger 3-8 månader framåt vill jag säga det var ofta. Så ofta att jag har slutat flyga med Qatar. Sen att andra flygbolag ändrar flyg absolut men inte så stora nerköp enligt mig.

Och till sak, när det är peak datumen på Qatar, släpper de bara Flexi biljetter från början på de långa rutter.
Det kanske kommer att komma awards senare, men det finns ingen tydlig mönster för det.

Nu vet jag inte hur tidigt ute du brukar boka dina flyg men eftersom jag pendlar till Thailand och ligger 3-8 månader framåt vill jag säga det var ofta. Så ofta att jag har slutat flyga med Qatar. Sen att andra flygbolag ändrar flyg absolut men inte så stora nerköp enligt mig.
Jag gör det samma. Pendlar varje månad och gjort så som sagt i 8 år. Har biljetter ca 4 månader framåt. Kan inte komma på en enda gång dem ändrat flyg på 8 år. Inte en enda cancelled flight. Flest avgångar till och från bkk.
Flyger alltid från Cph.
Visst alla har sina egna erfarenheter.
Sorry ska inte förstöra er tråd mer

Last edited:
Toppen