Senaste nytt

Tillgänglighet Q-Suite rutter

Letar nästa bonusresa med QR i business. Tycks hitta två platser på i princip alla avgångar som inte är med Q-Suite medans avgångarna som för tillfället är Q-Suite rutter bara en plats. När jag byter till två så får jag flexi priset (x2) för båda istället.

Är det så att QR bara släpper en plats i business på Q-Suite rutter eller behöver jag bara vara snabbare?

Letar nästa bonusresa med QR i business. Tycks hitta två platser på i princip alla avgångar som inte är med Q-Suite medans avgångarna som för tillfället är Q-Suite rutter bara en plats. När jag byter till två så får jag flexi priset (x2) för båda istället.

Är det så att QR bara släpper en plats i business på Q-Suite rutter eller behöver jag bara vara snabbare?
För att göra dig lite besviken Qatar byter plan hela tiden så man vet aldrig vad man får innan.

För att göra dig lite besviken Qatar byter plan hela tiden så man vet aldrig vad man får innan.
Det är jag fullt medveten om. Jag syftar på tillgängligheten beroende på hur flighten marknadsförs. På avgångar som ”nu” är planerade med a350-1000 och då givetvis Qsuite markering på bokningen så hittar jag alltid bara en plats. Medans andra avgångar hittar jag två. Det är min fråga.

Allt beror var du vill åka. Doha-BKK VS har jag fått till det. Men har då också skifta flera gånger då man envisas med deras gamla 777 kärror som man gladeligen byter med

Tänkte skriva efter första inlägget och fråga om det handlade om São Paulo. :D
Har samma syn som dig, hittat q-suite dit men inte hem osv.
Ja! Inte helt lätt på den rutten verkar det som. Verkar inte heller som att man kan hänga på låset här och få tag på classic utan lutar mer åt att det släpps upp närmare avgång om plats finns är min spaning.

Det där med bli "qatared" har jag aldrig råkat ut för under 8 år. Flyger varje månad long haul. Så känns inte som Qatar byter maskiner oftare än andra. Känns lite överdrivet faktiskt.

Toppen