Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Helt enig, när folk som varken har hög spend eller reser så värst mycket lyckas få ihop tillräckligt med poäng till en bonusresa, då är det något som är fel. Men visst, det blir bra intäkter till SAS.
Samma gäller väl de som reser mycket i jobbet? Hur många här är det som egentligen får in sin spend/poäng endast på egen maskin med revenue-resor? Måste väl vara i minoritet men kan ju ha fel.

Vad är det för fel om någon samplar poäng i 3 år för att få ihop till sin bonusresa ? Ärr denna person sämre (fel) än de som reser mycket (ofta jobb relalterat) och på så sätt får ihop poäng på snabbare sätt. Eller maxar/utnyttjar alla kryphål (typ nytt elbolag varr 3.e månad. Om ni verkligen menar att den förtsa gruppen är "fel" eller "hobbyister" då har jag gjort min tid på det här forumet. Jag hoppas jag har missuppfattat er men fö mig låter det som att vissa tycker att dom tillhör någon elitklubb här som har större rätt till sina bonusresor.
Tror du riktar din kritik mot fel person genom ditt inlägg.

Sen kan jag tycka att extrem utnyttjning av erbjudanden typ byta elbolag var tredje månad inte bör uppmuntras då det sannolikt gör att färre intressant erbjudanden kommer dyka upp. Någon som skrapar ihop poäng över tre år via vanlig spendering tror jag få har något emot.

Samma gäller väl de som reser mycket i jobbet? Hur många här är det som egentligen får in sin spend/poäng endast på egen maskin med revenue-resor? Måste väl vara i minoritet men kan ju ha fel.
Och kan misstänka att en och annan som drar in sina poäng via jobbet inte skattar för förmånen att ta ut privata flygresor/hotellvistelser - och då kanske man inte ska vara allt för negativ mot "hobbyister". Kan jag tycka.

Vad är det för fel om någon samplar poäng i 3 år för att få ihop till sin bonusresa ? Ärr denna person sämre (fel) än de som reser mycket (ofta jobb relalterat) och på så sätt får ihop poäng på snabbare sätt. Eller maxar/utnyttjar alla kryphål (typ nytt elbolag varr 3.e månad. Om ni verkligen menar att den förtsa gruppen är "fel" eller "hobbyister" då har jag gjort min tid på det här forumet. Jag hoppas jag har missuppfattat er men fö mig låter det som att vissa tycker att dom tillhör någon elitklubb här som har större rätt till sina bonusresor.
Ja det är så ett lojalitetsprogram fungerar(borde fungera), den ska belöna dem som(i sas fall) reser mest eller spenderar mest. Visst många reser i jobbet, men de ser det som en icke uttalad förmån alt. kompensation för den fritid man offrar. Viket jag tycker är helt rätt!
Som det ser ut nu är det inte någon större skillnad på de som reser/spenderar mycket och de som knappt reser/spenderar(om man bortser från EBP), det är aldeles för många som har gott om poäng och slåss om samma bonusresor.
Att SAS valt att göra det extremt enkelt att samla mycket poäng bara för att maximera sina intäkter har skapat denna situation. Det gynnar endast de som inte reser/spenderar mycket och som troligtvis inte ens varit medlemmar om upplägget i eurobonus vart "normalt". Detta kommer inte fungera i längden. De som reser/spenderar mycket är ofta extremt lojala, men till slut tröttnar även de och byter kort och program.

Ja det är så ett lojalitetsprogram fungerar(borde fungera), den ska belöna dem som(i sas fall) reser mest eller spenderar mest. Visst många reser i jobbet, men de ser det som en icke uttalad förmån alt. kompensation för den fritid man offrar. Viket jag tycker är helt rätt!
Som det ser ut nu är det inte någon större skillnad på de som reser/spenderar mycket och de som knappt reser/spenderar(om man bortser från EBP), det är aldeles för många som har gott om poäng och slåss om samma bonusresor.
Att SAS valt att göra det extremt enkelt att samla mycket poäng bara för att maximera sina intäkter har skapat denna situation. Det gynnar endast de som inte reser/spenderar mycket och som troligtvis inte ens varit medlemmar om upplägget i eurobonus vart "normalt". Detta kommer inte fungera i längden. De som reser/spenderar mycket är ofta extremt lojala, men till slut tröttnar även de och byter kort och program.
Om du tror det är enkelt har du inte handlat mycket via SAS webshopp eller stångats med kundtjänst för oregistrerade poäng. Det är en kamp därute! Offrar nog minst lika mycket fritid som de som reser i jobbet + jag får kämpa med att få sambon att köpa via portalen även nu efter 6 år…
Är givetvis inte bara de som reser i jobbet som ska kunna åka på bonusresor.

Du bör nog rikta den kritiken till föregående talare som anser att det är fel att dessa möjligheter finns.

Jag har inga problem med att du tycker så . Håller också med dig i vissa delar. Det jag vänder mig emot är uppdelningen i vi som fixar bonusresan på ok sätt och ni som bara äker räkmacka. För mig är det ett totalt no no betendeoch därför lämnar jag forumet som aktiv medlem. När jag gick med 2011 var det en gemenskap där vi tillsammans lärde oss utbytte erfarenheter. Tyvärr har forumet förändrats radikalt de sista åren och enligt mig inte till det bättre. Till e jag träffat/haft kontakt med under åren säger jag tack och kanske syns vi någan annanstans. Till övriga lycka till med ert "nya forum"

Tror du har missuppfattat situationen. Det är just det nya programmet som fungerar i längden. Varför ska SAS dela ut tusentals poäng till folk som reser billig economy? Istället kan man sälja dessa poäng till företag som betalar betydligt mer än vad en eurobonus medlem gör ur egen ficka.

SAS är mer en bank än ett flygbolag och det är förståeligt att man ger bättre förmåner till dem som nyttjar dyra kreditkort och handlar hos partners som ersätter SAS med en nära 100% bruttomarginal än de som flyger på dyra leasade plan med piloter som strejkar och förseningar som blir kostsamma. Dessutom är deras finansiella intäktsben mycket mindre volatila vilket gör de mer benägna att belöna de kunderna.

Toppen