Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Okej du är välkommen att återkomma med en resa bokad ben för ben :)
Ställde mig ju på din sida i det här fallet, och vad får man tillbaka i ansiktet, en förolämpning :(

Jag ska sluta lyssna på experterna med 15+ års erfarenhet här på forumet och fråga dig och någon random bloggare nästa gång jag sitter fast i ett bokningsdilemma.

Vet du vad den gemensamma nämnaren är bland alla er alarmister? Avsaknaden av erfarenhet.
Extremt sällan man ser dom rutinerade här på forumet springa runt som yra höns och skriker om att tömma sina konton på poäng, byta FQTV-program och alla möjliga påhittade skrönor dom hört rykten om.

Ser inte det som jämförbart case.
Jag ser det som väldigt liknande case. SAS valde att stoppa bonusresor med Singapore då det var en hög efterfrågan på dessa kombinerat med höga avgifter per plats från Singapores sida. Tillslut fick SAS vika sig genom möjligtvis någon form av rabatt och SAS trodde att nu funkar det att erbjuda platserna till våra kära Eurobonuskunder. Kunderna visade sig vara hungriga hajar som snabbt förstörde SAS balansräkning och man såg att det inte går att fortsätta erbjuda platserna för det skulle bli för dyrt. Samma sak med AirFrance KLM som hade en hel drös med bonusplatser tillgängliga för oss och SAS trodde väl inte alla vi skulle hugga till på varje plats. Vad gör SAS? jo man väljer att ta bort business platser från AF/KLM och lämnar economy kvar. Likt det var med Singapore där economy platser fanns tillgängliga för bokning innan SAS avslutade det samarbetet helt i februari 2023.

Ställde mig ju på din sida i det här fallet, och vad får man tillbaka i ansiktet, en förolämpning :(

Jag ska sluta lyssna på experterna med 15+ års erfarenhet här på forumet och fråga dig och någon random bloggare nästa gång jag sitter fast i ett bokningsdilemma.

Vet du vad den gemensamma nämnaren är bland alla er alarmister? Avsaknaden av erfarenhet.
Extremt sällan man ser dom rutinerade här på forumet springa runt som yra höns och skriker om att tömma sina konton på poäng, byta FQTV-program och alla möjliga påhittade skrönor dom hört rykten om.

Her er det faktisk bekreftet med lekkede interne notater. Så dette er ikke det samme som at en "tilfeldig" person på kundeservice har sagt det.

Jag försöker hitta en resa direkt från ARN med något annat Skyteam-bolag än SAS, över trettondagshelgen. Kan nån tipsa om ett bra sätt att söka detta?

Toppen