Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Stör

Men det är precis som den gamla goda tiden boka det långa benet först, komplettera ev senare eller med betalande biljett. Tycker vi är för gnälliga att allt skall vara framme och klart. Vi får vänta och se hur det blir.
Se kommentaren min på side 43, så ser du hva utfordringene er.
Å kjøpe revenue tickets i begge ender er ikke et godt alternativ. Hvis man blir forsinket inn mister man hele reisen.

Jag ser det som väldigt liknande case. SAS valde att stoppa bonusresor med Singapore då det var en hög efterfrågan på dessa kombinerat med höga avgifter per plats från Singapores sida. Tillslut fick SAS vika sig genom möjligtvis någon form av rabatt och SAS trodde att nu funkar det att erbjuda platserna till våra kära Eurobonuskunder. Kunderna visade sig vara hungriga hajar som snabbt förstörde SAS balansräkning och man såg att det inte går att fortsätta erbjuda platserna för det skulle bli för dyrt. Samma sak med AirFrance KLM som hade en hel drös med bonusplatser tillgängliga för oss och SAS trodde väl inte alla vi skulle hugga till på varje plats. Vad gör SAS? jo man väljer att ta bort business platser från AF/KLM och lämnar economy kvar. Likt det var med Singapore där economy platser fanns tillgängliga för bokning innan SAS avslutade det samarbetet helt i februari 2023.
Du blandar saker vi vet med rena antaganden om SAS interna beslut.

Märkte inte att China Airlines även hade dubbla poäng. Där dök "drömmen" att prova dom, för att se ifall de är lika bra som EVA som andra sagt. Hamnar mer o mer på delen som tycker att det är en försämring haha. Var lika för mig innan menmen, hoppas SAS löser det!

Toppen