Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

änk att "Scaryteam" som skulle vara slutet på allt för vissa här
emoji6.png
Tillgänglighet är en sak, kvalitet en annan. Jag vill nog gärna vänta med slutsatser åt endera hållet till dess jag provat. Mina erfarenheter av AF/KLM/Delta/Korean är inte på topp även om de är några år gamla. Jag undviker nog Korean Air till varje pris efter att blivit serverad kokt torsk till frukost i en vitlöksstinkande kabin (och då är jag ett stort fan av vitlök) de övriga ger jag "benefit of the doubt" tills vidare..., men om marknadskrafter råder så brukar ett överskott betyda låg efterfrågan.

Tillgänglighet är en sak, kvalitet en annan. Jag vill nog gärna vänta med slutsatser åt endera hållet till dess jag provat. Mina erfarenheter av AF/KLM/Delta/Korean är inte på topp även om de är några år gamla. Jag undviker nog Korean Air till varje pris efter att blivit serverad kokt torsk till frukost i en vitlöksstinkande kabin (och då är jag ett stort fan av vitlök) de övriga ger jag "benefit of the doubt" tills vidare..., men om marknadskrafter råder så brukar ett överskott betyda låg efterfrågan.
Okej, pga en kokt torsk undviker du Skyteam.

AF Business är betydligt bättre än tex Swiss och LH i dess nuvarande form.

Ja massor gånger, men tillslut gick det igenom. Fick igenom en bokning för 2pers+infant med en voucher AF/KLM och Virgin i samma bokning.
Någon som har ringt in och gjort ändring på en bokning? Ex lägga till GOT/ARN anslutningar.
Fick det att funka till slut, verkar som det var lite mindre strul om EB-nummer inte var ifyllt?

Men i all stress så tog jag fel datum på hemresan och det verkar inte som man kan ändra/avboka på SAS-sajten. :eek:

Fick ringa till in kundtjänst för ändringen, kom fram nästan direkt, valde engelska men det var en svensk som svarade.

Fick leta runt lite tillsammans kundtjänst eftersom ena benet med KLM som fanns på sajten inte gick att boka än, men det slutade bra med China Airlines i Business från Asien till Europa.

Kostade 150 kr i ändringsavgift, ändringen syns på "Mina bokningar" men biljetterna kunde dröja nån dag till eftersom det är en del nya rutiner, håller tummarna för att det blir rätt nu! :D

Last edited:
Någon som vet hur pass tillgängliga AF/KLM Flying Blue biljetter kommer att vara för EuroBonus?

Jag hade hoppats på att t.ex. allt man ser på Flying Blue (Awardfares), skulle vara tillgängligt för EuroBonus från och med 1 Sept. Men så verkar fallet inte vara.

Tänkte mer på om supporten kan boka Flying Blue platser för oss imorgon.

Toppen