Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Jag var inne på Köpenhamn Airways sida för partnerresor nu efter bytet till Skyteam och testa att hitta lite resor.
Det första jag möttes av var en tillsägelse att jag gjort för många sökningar.
Efter att ha fått flera såna tillsägelser kom jag tills lut fram och kunde söka. Hittade i alla fall med KLM i Business till USA.
Men när jag la på 2-4-1 vouchern försvann businessresorna och det fanns bara Economy som alternativ oavsett datum.
Hur kan man lansera en sån tafflig sida?
10h efter ett alliansbyte och man har redan ett sökverktyg online. Se det så istället :)

Jag hade förväntat mig INGA kundvända digitala tjänster alls direkt vid övergången och åtminstone 2024 ut, utan att man skulle få ringa in för exakt allting. Så redan ambitionen att ha någonting på hemsidan/appen är långt över min förväntan. Att det även skulle fungera stabilt första dagen, det är en förväntansnivå som jag inte tror att något flygbolag skulle uppfylla. (Sen kan man TYCKA att det BORDE vara en hygienfaktor år 2024, men det är bara att kolla lite av konkurrenternas lösningar för att inse att SAS är väldigt långt ifrån sämst, oavsett vad man tycker om SKIT...)

Fatta omdömet från kunderna om banken, börsen, lokaltrafiken eller nån annan hade kommit med en sån undermålig uppgradering? Men när det är Köpenhamn airways ska vi bara acceptera och vara glada. Eftersom deras system har en historia av att suga...
Tänkte exakt samma sak. Varför det inte blir bättre är för att de flesta här och övriga kunder inte har högre krav. Att man förväntar sig att det inte ska funka riktigt är ju ett bevis hur dåligt det är.

Fatta omdömet från kunderna om banken, börsen, lokaltrafiken eller nån annan hade kommit med en sån undermålig uppgradering? Men när det är Köpenhamn airways ska vi bara acceptera och vara glada. Eftersom deras system har en historia av att suga...
Bankerna är ju kända för att ha bra och stabila sidor som aldrig har problem... Lokaltrafiken (åtminstone i Stockholm) ska vi inte ens prata om.

Helt förväntat att det är problem första dagen vid en sån stor migrering, framförallt då det är söndag och många som sas är beroende av har helg.

Jämför sas byte av allians med Boeings uppgradering av 737-800 till max, sen kan vi prata om hur allvarligt och bedrövligt det är på sas 10h efter ett alliansbytet.

Banken, börsen och lokaltrafiken erbjuder ju inte heller någon form av Award. Så det kan du ju inte jämföra med. Är det problem med revenue bokningar så köper jag dina argument men för award blir det mer som om ICA/Coop uppgraderar sina system och du inte kan använda dina bonusar lika smidigt som förut. Knappt något majoriteten skulle bry sig om.

Toppen