Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Släpper China Airlines väldigt lite awards eller är SAS sökmotor inte bra på att hitta?

Jag tittar på BKK-TPE som har typ 4 dagliga avgångar med CI. Hittar inte en plats på direktflyg. SAS vill gärna boka mig på KE via ICN och PUS eller VN via SGN / HAN.
Sista minuten, typ 14 dagar så finns det lite, utöver det inget.

Har man bara tillräcklig med poäng så har VN utmärkt tillgänglighet…
Från GDG till antingen HAN eller SGN och vidare…

AF dyker upp då och då, bl.a. lågsäsong till BKK.

Släpps väldigt få platser. Dock inte värt med tanke på att det kostar dubbla poängen.

Dock med Amex 2-4-1 och 375 k - poäng för 2 pers (med VN/GA)
Arlanda -Singapore - Bali ToR, nu till hösten, detta alt. betala 50-60 tkr /pers för samma resa i Biz via vanliga revenue biljetter, lätt val

Sedan får man kolla om KL alt. AF lägger ut något under tiden, tidiga morgonar och kolla awardfares, har man tur får man tillbaka 50% av poängen. Dvs så illa är det inte tycker jag…

Arlanda -Singapore - Bali ToR, nu till hösten, detta alt. betala 50-60 tkr /pers för samma resa i Biz via vanliga revenue biljetter, lätt val
emoji6.png
Vad är det för priser du hittar? Tittade random datum i oktober och får att Business kostar från 27k, men utan stopp i Singapore.
Screenshot_20250221_125700_Chrome.jpg

Det går alltid att hitta billigare eller dyrare... poängen är och att tillgängligheten på VN är enligt mitt tycke bra, ok dubbel så dyra, men har man po'ngen och typ "enbart" gör 1-2 långresor per år så hellre VN på en Amex 2-4-1 än att pröjsa 20,30,40 tkr eller mer...

Finns även till SIN med AF vid spridda dagar i Maj. Dvs så dj.a illa är det inte som en del vill mena..??

1740184192074.png

Toppen