Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

En liten fråga till Peter G. I vilken funktion gör du uttalandena ovan om tillgänglighet ? Om detta är som officiell SAS person kan jag bara hålla med Jane Insane ovan. Då ger jag upp SAS öfr det finns inget försvar hur man mörkar/ljuger . Om det är som privatperson har vi olika åskter men jag kan fortfarande ge SAS några månader.

På det här forumet är det väl alltid fel dag att ha icke positiva åsikter om SAS. Skämt åsido. Har du hittat något ? Inte lätt att söka nu när awardfares funkar så dåligt för tillfället.

SAS brukar väl alltid räkna in tillgängligheten i ekonomi när de pratar om antal awards, vilket ofta leder till att de anser att tillgängligheten är god.

Ekonomiklass helt ointressant och egentligen betalar man ett överpris för dessa biljetter sett till vad det kostar i tid och pengar att anskaffa poängen. Möjligtvis hade det varit attraktivt om man sänkte nuvarande priser med minst 50% och subventionerade skatter och avgifter till 1kr (likt BA Reward Flight Saver med Avios).

Ni som vill åka till Asien har nog valt fel dag att klaga..

SAS brukar väl alltid räkna in tillgängligheten i ekonomi när de pratar om antal awards, vilket ofta leder till att de anser att tillgängligheten är god.
Ditt inlägg i debatten är alltså att vi som tycker att tillgängligheten är dålig österut har fel då det alltså finns ett antal ekonomibiljetter. Alla har vi olkia preferenser men min mening var det nog onödigt inlägg som kanske inte tillför så mycket.

På det här forumet är det väl alltid fel dag att ha icke positiva åsikter om SAS. Skämt åsido. Har du hittat något ? Inte lätt att söka nu när awardfares funkar så dåligt för tillfället.
Ja, kanske lika gärna kan skriva här innan CF och andra dammsuger platserna :) Fanns redan igår.

Virgin har släppt awards till sin nya rutt LHR-ICN, igår fanns 2+ biz platser mer eller mindre varenda dag från April och framåt.

Finns upp till 8 platser vissa datum. Sen är det ju coffin-class men ändå.

Last edited:
Ditt inlägg i debatten är alltså att vi som tycker att tillgängligheten är dålig österut har fel då det alltså finns ett antal ekonomibiljetter. Alla har vi olkia preferenser men min mening var det nog onödigt inlägg som kanske inte tillför så mycket.
Nej, jag själv räknar inte in eco. Jag försökte förklara hur SAS själv brukar tänka om tillgänglighet.

Tajmingen att klaga på awards till Asien samtidigt som det största släppet på länge kom igår var det jag refererade till.

Nej, jag själv räknar inte in eco. Jag försökte förklara hur SAS själv brukar tänka om tillgänglighet.

Tajmingen att klaga på awards till Asien samtidigt som det största släppet på länge kom igår var det jag refererade till.
Jo, visst kommer det släpp ibland. Och tack för tipset om Virgin till ICN!

Men det ändrar egentligen inte grundsituationen att det är dålig tillgänglighet österut. (tycker jag! :p )

Ni som vill åka till Asien har nog valt fel dag att klaga..
Tack för tipset, det var mycket intressant för min del. Och otroligt demonstrativt av problemet med att bara använda SAS tjänst.

Söker dag 1, ingen träff. Söker dag 2, ingen träff. Söker dag 3, ingen träff. Söker några dagar till, utan träff. Sedan - utlåst pga för många sökningar.

Att hitta något (speciellt om man faktiskt vill komma tillbaka också...) utan att kunna lägga bevakningar på flera datum är ogörligt.

Toppen