Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Börjar ana oråd…
Planerar en resa till Buenos Aires (ARN <> EZE) i två till tre veckor i nov till början av dec och söker efter business biljetter. Tänkte att det inte borde vara några större svårigheter, är hyfsat flexibel med datum och reser ensam.
Söker på CDG, AMS - EZE tur och retur (AF & KLM) Efter en månads övervakning av EB poöngbiljetter på Awardfares med Diamond abonnemang, har inget dykt upp. (Exkluderar Air Europa för dubbla poäng)
Räknade med att det släpps biljetter närmare resdatum men trenden ser inte lovande ut om jag tittar på hur det ser ut i september.
Brukar det släppas en större mängd poängbiljetter vid specifika datum?
Det där har nog alltid varit ett problem. Överlag verkar inte några ST bolag släppa platser nära inpå. Undantaget SAS för EB men nu är ju även det tveksamt.
Skall man generalisera finns det för tillfället inga någorlunda ”säkra” kort för C-klass iom att både SAS och Virgin tycks hålla inne på platser. Skall börja söka något men har redan ångest trots stor flexibilitet.
 
Det där har nog alltid varit ett problem. Överlag verkar inte några ST bolag släppa platser nära inpå. Undantaget SAS för EB men nu är ju även det tveksamt.
Skall man generalisera finns det för tillfället inga någorlunda ”säkra” kort för C-klass iom att både SAS och Virgin tycks hålla inne på platser. Skall börja söka något men har redan ångest trots stor flexibilitet.
Ser ganska magert ut med poängbiljetter. Har sett att FB har släppt kampanjpriser på poängbiljetter vid några tillfällen. De brukar inte släppa poängresor stötvis? Ser inget ett år framåt heller.
 
Ser ganska magert ut med poängbiljetter. Har sett att FB har släppt kampanjpriser på poängbiljetter vid några tillfällen. De brukar inte släppa poängresor stötvis? Ser inget ett år framåt heller.
Dålig koll själv men vad jag förstått är det mer eller mindre helt oförutsägbart men visst kan det komma nån våg ibland när man följt diskussioner här.
 
Börjar ana oråd…
Planerar en resa till Buenos Aires (ARN <> EZE) i två till tre veckor i nov till början av dec och söker efter business biljetter. Tänkte att det inte borde vara några större svårigheter, är hyfsat flexibel med datum och reser ensam.
Söker på CDG, AMS - EZE tur och retur (AF & KLM) Efter en månads övervakning av EB poöngbiljetter på Awardfares med Diamond abonnemang, har inget dykt upp. (Exkluderar Air Europa för dubbla poäng)
Räknade med att det släpps biljetter närmare resdatum men trenden ser inte lovande ut om jag tittar på hur det ser ut i september.
Brukar det släppas en större mängd poängbiljetter vid specifika datum?
Jag letade nyligen biljetter till Sydamerika inför april nästa år. Skannade rätt regelbundet och lade alerts på i princip alla AF och KLM-rutter. För mig fanns det endast businessflyg till/från Bogota och Cartagena, men dessa var inte helt ovanliga. Är ändå rätt nöjd med ARN-CDG-BOG ToR i AF business.

Kanske inte är samma situation nu eller för resor under hösten, men kan vara värt att fokusera extra på just de två orterna och sedan flyga revenue till EZE?
 
Jag letade nyligen biljetter till Sydamerika inför april nästa år. Skannade rätt regelbundet och lade alerts på i princip alla AF och KLM-rutter. För mig fanns det endast businessflyg till/från Bogota och Cartagena, men dessa var inte helt ovanliga. Är ändå rätt nöjd med ARN-CDG-BOG ToR i AF business.

Kanske inte är samma situation nu eller för resor under hösten, men kan vara värt att fokusera extra på just de två orterna och sedan flyga revenue till EZE?
GRU kan vara ett alternativ och köpa vanliga biljetter GRU-EZE. Måste man köpa ToR till GRU för att kunna utnyttja Amex 2-4-1? Eller skulle det gå att resa hem från EZE på poäng?
 
GRU kan vara ett alternativ och köpa vanliga biljetter GRU-EZE. Måste man köpa ToR till GRU för att kunna utnyttja Amex 2-4-1? Eller skulle det gå att resa hem från EZE på poäng?
Det är samma zon såvitt jag vet så det skall gå bra så länge det är samma destination som du flyger ut ifrån (alltså XXX-YYY ZZZ-XXX). Du måste ringa in för att boka, det blir dock ingen avgift eftersom de efter 8år fortfarande inte fått till det att kunna boka själv.
 
Har en bokning CPH-CDG-SIN där CPH-CDG blev ombokad, vilket innebär 8 timmars layover på CDG. Har de senaste månaderna hittat minst fyra alternativ, både med SAS och AF på SAS. När jag ringer in så kan jag inte boka om. "Endast för nybokning" påstår agenterna. Har testat boka på SAS sida och det fungerar fram till betalning, så jag tror inte det är married segments.

Ny regel att man inte kan boka om feeder-flights?
 
Toppen