Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Garuda - ingen business längre på longhaul (?)
Aerolinas Argentina - ingen business längre (?)
Aeromexico - har aldrig sett longhaul business
Korean - ingen business längre (?) tidigare 1 plats per flyg
Saudia - 1 plats per flyg
Vietnam - X2
Air Europa - X2

Skyteam = Star Alliance från Wish
Garuda verkar ha försvunnit helt och hållet från Amsterdam som är deras enda långrutt till Europa. Övriga rutter inom Asien, samt till Australien finns det fortsatt god tillgänglighet. På Sydney och Melbourne kan man hitta upp till 8 platser på många avgångar. Dock med utmaningen att man faktiskt måste kunna ta sig till Jakarta på något sätt för att ansluta. Aerolinas Argentinas borta helt och hållet, lär inte komma tillbaka är min gissning. Korean Air finns enstaka plats till Prag och Budapest, sett något datum till Toronto. Annars väldigt ont där också. Antingen indraget eller så har våra Koreanska EuroBonusmiljonärer dammsugit alla platser. Aeromexico gick att boka på long haul under de första 2-3 veckorna som de blev bokningsbara. Annars bara business på inrikesflyg i Mexico och enstaka rutt till och från USA. Xiamen Airlines dyker upp ibland med upp till 9 platser på vissa anslutningar, men jag skulle gissa att det är phantom availability.

China Eastern ett stort frågetecken som inte lär besvaras på ett tag. Middle Eastern Airlines (före detta Air Liban) också högst oklart när och om det kommer att kunna bokas med poäng eller tjäna poäng och nyttja förmåner för den delen.

Trodde inför uppstarten av CPH-SEA att det skulle bli en pålitlig rutt att hämta hem bonusbiljetter i stil med ORD eller IAD, men tillgången är fan låg, nästan i klass med SFO och LAX. Är det miljonär-koreaner som dammsuger upp SEA för mellanlandning eller är det bara en succérutt för SAS från Europa?

Trodde inför uppstarten av CPH-SEA att det skulle bli en pålitlig rutt att hämta hem bonusbiljetter i stil med ORD eller IAD, men tillgången är fan låg, nästan i klass med SFO och LAX. Är det miljonär-koreaner som dammsuger upp SEA för mellanlandning eller är det bara en succérutt för SAS från Europa?
Överlag är det väldigt svårt att få tag i biljetter till Seattle. Har letat i några veckor. När jag väl hittat något så har det alltid skitit sig med anslutningar. Aldrig hittat med SAS (behöver å andra sidan 3 biljetter så inga förhoppningar på SAS från första början).

Den allmäna tillgängligheten är låg. Hade det varit koreaner så hade vi åtminstone sett när de släpps via dataminers som t.ex. AwardPlanner, chart visar tillgängliga bonusplatser:

1756231867392.png

Attachments

• 1756231810858.png
    1756231810858.png
    119 KB · Visningar: 118
Jag har fått fram på olika sökningar att på AMEX 2-4-1 och SAS Mastercard kommer det upp att jag kan boka på 2-4-1 men inte på SAS Mastercard. Detta på rena SAS flygningar som är direkt flyg. Borde väl vara samma?

Jag har fått fram på olika sökningar att på AMEX 2-4-1 och SAS Mastercard kommer det upp att jag kan boka på 2-4-1 men inte på SAS Mastercard. Detta på rena SAS flygningar som är direkt flyg. Borde väl vara samma?
Förstår inte riktigt frågan. Är det fråga gällande FlyPremium? På rena SAS-bonusresor går det använda antigen Fly Premium eller 2-4-1.

Precis finns att boka med 2-4-1 att boka men inte på flypremium fast det är rena SAS bonusresor. Det gäller inte alla dagar men vid olika sök gör det. Har bokat andra flypremium igår så det är inte mitt konto som är fel på. Jag märkte det då jag ändrade detta till AMS då dök flygen upp som 2-4-1SAS AMEX.jpg

Toppen