Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Fråga gällande Klarify/Testifly som det skrivs om några sidor bakåt i tråden. Finns någon som använt sig av salivtest och fått intyg? Ska snart resa till USA med barn som är livrädda för topsen i näsan..
Jag använde en firma där man spottade i burk, de gav samma intyg som topsningen. Just den jag använde låg i Örebro, kommer inte ihåg namnet just nu. Men google is your friend

Jag använde en firma där man spottade i burk, de gav samma intyg som topsningen. Just den jag använde låg i Örebro, kommer inte ihåg namnet just nu. Men google is your friend

Problemet är att testet måste tas i Lissabon.. har googlat som en galning efter något testställe som utför salivtest utan lycka. Har också mailat testcentret på flygplatsen som tyvärr bara topsar.

Problemet är att testet måste tas i Lissabon.. har googlat som en galning efter något testställe som utför salivtest utan lycka. Har också mailat testcentret på flygplatsen som tyvärr bara topsar.

Det kan vara så att salivtest inte är tillåtet i Portugal, de finns ju inte överallt.

1.När man gör ett antigentest, räcker det med reseintyg eller behöver man läkarintyg också ?

2.Sen undrar jag en grej åt min pappa. Han har 2 doser av astras vaccin och den tredje dosen som han tog för 2 månader sedan är Pfizer, klassas han som full vaccinerad enligt reglerna som USA har ?

Är det ngn som rest till USA till på Novavax vaccin Nuvaxovid?
Får lite olika bud och det verkar inte vara godkänt i USA, men frågan är om det även gäller för inresa?
Polarn är antivaxxare men har tagit detta, nu säger annan polare att det inte är godkänt för inresa.
Vi vet att det ger vaccinationsbevis och troligen kommer ingen märks det vid incheckning.
Men vad är facit?

CDC är de som har beslutanderätten här, och de godkänner dessa vacciner:
upload_2022-6-7_18-32-46.png

För att räknas som "fullvaccinerad" krävs:
upload_2022-6-7_18-33-22.png

Requirement for Proof of COVID-19 Vaccination for Air Passengers | CDC

Toppen