Kimmen00
Medlem
Flög hem med Lufthansa från JFK. Masktvång hos dem ännu...
Lär vara länge på Luftwaffe så länge det är lagkrav i Tyskland..
Flög hem med Lufthansa från JFK. Masktvång hos dem ännu...
Någon som rest till usa med barn under 12 nyligen som har bra förslag på hur man enklast löser testningen av barnen 3-5 dagar efter ankomst?
Självtest som @Kimmen skrev. Filma när ni testar och ta kort på resultatet brevid mobil, klocka edyl som visar datum och tid. Har varit två gånger i USA med 11-åring sedan januari och ingen har efterfrågat det men bättre att ta det säkra före det osäkra så klart.Någon som rest till usa med barn under 12 nyligen som har bra förslag på hur man enklast löser testningen av barnen 3-5 dagar efter ankomst?
Självtest som @Kimmen skrev. Filma när ni testar och ta kort på resultatet brevid mobil, klocka edyl som visar datum och tid. Har varit två gånger i USA med 11-åring sedan januari och ingen har efterfrågat det men bättre att ta det säkra före det osäkra så klart.
Nya krav för att gå på musikal på Broadway från 1 maj:
Beginning May 1, 2022 through May 31, 2022, the following procedures must be followed:
In addition to a valid ticket, to be permitted to enter the theatre:
VACCINATION REQUIREMENTS
- Masks are required for all guests.
- Guests under the age of 2 are not permitted in the theatre.
Entry will be denied for guests who do not provide the documentation as required above.
- Any guest whose last vaccine dose (with the exception of boosters) was fewer than 14 days before the date of performance must, in addition to meeting these requirements, also present proof of (a) a negative COVID-19 PCR test within 72 hours of the performance time, or (b) a negative COVID-19 antigen test within 6 hours of performance time.
- Proof of vaccination must come directly from the healthcare provider that performed the vaccination. Guests may display proof on a smartphone or present a physical copy. New York State residents, or anyone who received a COVID-19 vaccine in New York State, may present proof through the use of the Excelsior Pass (for more details, visit: https://epass.ny.gov) or any other digital app.
Guests who cannot meet the vaccination requirements above must provide proof of ONE of the following instead of evidence of vaccination:
- negative COVID-19 PCR test performed by a medical provider within 72 hours of the performance start time. The test results must clearly show the date and time of the test. -OR-
Jag som har med mig en 11-åring som därmed är ovaccinerad gläds åt att det nu finns möjlighet att komma in, men jag funderar lite på sista punkten. Jag tolkar det som att vi alltså kan ta med ett antigen snabbtest-kit hemifrån och ta testet på hotellrummet Max 6 timmar innan föreställningen börjar. Men på vilket sätt ska vi dokumentera att det sker vid rätt tidpunkt, och att det är rätt person som tar testet?
- negative COVID-19 rapid antigen test taken within 6 hours of the performance start time. The test results must clearly show the date and time of the test. This test may be performed by a medical professional or by using an over-the-counter testing kit.
Visst, vi kan filma proceduren bredvid TVn med en nyhetskanal påslagen som visar datum och tid, men i praktiken känns det svårt att få någon vakt vid teatern att titta på en 15-minuters film när vi ska in.
Jag antar att det helt enkelt blir smidigast att ta ett antigen-test ”på stan” även om det blir lite dyrare, men är genuint nyfiken på hur de tänkt hantera de som testar på egen hand.