Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

I veckan bär det av till USA med SAS via Köpenhamn

Som alltid har jag
-Flygbiljett (i Business för de nyfikna :))
-Hotellbokning
-APIS ifylld
-ESTA

Pga reglerna just nu har jag även
-EU Covidbevis (trippelvaccinerad)
-Bokat antigentest kalenderdagen innan
-Planerar att fylla i detta formulär: https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID_FRM_ENG_Disclosure_Dec2021_508.pdf

Är det något mer att tänka på? Har SAS något eget formulär utöver detta som skall fyllas i?

Som alltid har jag
-Hotellbokning
-APIS ifylld
-ESTA

-Planerar att fylla i detta formulär: https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID_FRM_ENG_Disclosure_Dec2021_508.pdf

Är det något mer att tänka på? Har SAS något eget formulär utöver detta som skall fyllas i?

Det där ska vara allt, jag ska göra samma sak som du i veckan och jag har förberett mig på samma sätt :) trevlig resa

Som alltid har jag
-Hotellbokning
-APIS ifylld
-ESTA

Jag tycker du skall ta en kopia på din hemförsäkring i alla fall försäkringsnummret.

Jag kom nyss till Boston efter:

ARN-VIE med OS i C
VIE-MUC med OS i C
övernattning
MUC-BOS med LH i F

Innan resan:
Austrian document check: här laddade jag upp mitt vaccinbevis - inget mer
Lufthansa document check: funkade inte med min bokningsreferens

När jag sedan genomförde resan visade jag inte ett enda dokument vid något tillfälle. På MUC fick jag frågor några gånger om jag hade CDC-formuläret, negativt test osv. Jag svarade såklart ja. Men ingen ville titta på dem.

Jag kom nyss till Boston efter:

ARN-VIE med OS i C
VIE-MUC med OS i C
övernattning
MUC-BOS med LH i F

Innan resan:
Austrian document check: här laddade jag upp mitt vaccinbevis - inget mer
Lufthansa document check: funkade inte med min bokningsreferens

När jag sedan genomförde resan visade jag inte ett enda dokument vid något tillfälle. På MUC fick jag frågor några gånger om jag hade CDC-formuläret, negativt test osv. Jag svarade såklart ja. Men ingen ville titta på dem.
Lite samma erfarenhet. Reste Arlanda-Zürich-Newark häromdagen. Hade förberett en snygg mapp för varje resenär med alla papper utskrivna. Det enda vi visade var antigen-test beviset, vid incheck på Arlanda. Sen fick pappren ligga där de låg i väskan och det enda som visades upp under resten av resan var våra pass. Skönt men lite snopet, efter all hets kring vad som krävs för att få resa in i Staterna…

Toppen