Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Davvelavve

Medlem
Visst kan man ta sitt antigen test när som helst dagen innan avresa. De tog väl bort 24 timmar innan och ersatte med dagen innan? Jag ska ju ta sossesnöret till flygplatsen så då vill man inte krångla med test där om check in säger annat.
 

Juancarlos

Medlem
Har försökt läsa mig till vad som gäller för tillbaka resan från USA till Sverige. Måste vi ta ett antigen test 24 timmar innan avgång?
 

wenne87

Medlem
Satt precis nu och googlade på det här, vart hittar du att USA tar bort från 1a april? Hittade bara info om Kanada. Hade ju varit grejt :)
Frågan var FRÅN USA inte till. Därav. Skönt annars. Läste någonstans att US kommer hålla detta som det är iaf över sommaren. Men högst oklar källa.
 

tobo

Medlem
Frågan var FRÅN USA inte till. Därav. Skönt annars. Läste någonstans att US kommer hålla detta som det är iaf över sommaren. Men högst oklar källa.

Gotcha, trodde samma gällde oavsett från/till, vi har dessutom transfer vilket känns ännu mer märkligt med test/ESTA men det är som det är :) Då låter jag våra testtider ligga kvar dagen innan avfärd.
 

Senator

Moderator
Gotcha, trodde samma gällde oavsett från/till, vi har dessutom transfer vilket känns ännu mer märkligt med test/ESTA men det är som det är :) Då låter jag våra testtider ligga kvar dagen innan avfärd.
Frågan i detta fallet gäller inresa i Sverige från USA. Vilka regler som gäller för det. Ingenting annat.
 
Toppen