Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

SK525

Medlem
De nuvarande reglerna säger att tiden räknas från första flighten i itinerary:n (så länge det är samma PNR och inga stopp är längre än 24h). Jag antar att det kommer att fortsätta gälla, så dagen innan VBY-ARN borde vara lugnt. :)

Jag tycker att känslan f.n. är att de (US) ändå vill hålla reglerna på en rimlig nivå.

FAQ om nuvarande regler: COVID-19 Testing Required for U.S. Entry

P.S. Med detta sagt skulle jag ändå dubbelkolla med flygbolaget att de har samma uppfattning om reglerna.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Mr Basic

Medlem
Stod det inte i mailet vad som var fel? Jag missade två sista först och fick då Mail om att dessa saknades, signerade du cdc pdf:en digitalt?
Ursäkta sent svar :oops:
Samtliga dokument stod uppräknade så ngt kanske blev fel när jag bifogade? :rolleyes:
Hur som, allt gick smidigt på ARN/ZRH och vi hade en riktigt bra flygning ZRH-JFK. :)

Edit. Samtliga papper kontrollerades vid check in-disken på Arlanda, sedan aldrig mer.
 
Sådär då är ju även CDCs sida uppdaterad så nya regler gäller från måndag. Så det var ju ändå skönt att än så länge så är det ju inga restriktioner som ställer till allt för mycket problem. Bortsett från att de för vissa kanske kan vara svårt att hinna med test dagen innan o att det kanske är precis hotell kan hinnas bokas av ifall ett test skulle visa sig vara positivt. Får vi hoppas man inte gör fler ändringar för det värre i närtid.

International Travel | CDC
 

Homer

Medlem
Men man måste inte testa sig före första flighten, man kan göra det på vägen, men om man gör det och får ett positivt
svar kan det leda till en "intressant" situation - är den påbörjade biljetten fortfarande giltig? vem står för för återresan?


US TEst.jpg




Värt att veta.

US TEst 2.jpg
 

ptotheg

Medlem
Inget nytt CDC-papper är släppt eller hur? Jag som avser åka 9/12 bör bevaka just det noga då så man inte faller på målsnöret med att ha fyllt i fel papper..
 

Homer

Medlem
Inget nytt CDC-papper är släppt eller hur? Jag som avser åka 9/12 bör bevaka just det noga då så man inte faller på målsnöret med att ha fyllt i fel papper..


Om du menar den här så har de ändrat lite i texten så att det nu står 1 dag.


COVID-19 TO BE COMPLETED BY OR ON BEHALF OF ALL PASSENGERS 2 YEARS OR OLDER, REGARDLESS OF CITIZENSHIP OR VACCINATION STATUS:3 A. NEGATIVE PRE-DEPARTURE TEST RESULT

[ ] I attest that I have received a negative pre-departure test result for COVID-19. The test was a viral test that was conducted on a
specimen collected from me no more than 1 calendar day before the flight’s departure.

[ ] On behalf of [________________________], I attest that this person received a negative pre-departure test result for COVID-19.
The test was a viral test that was conducted on a specimen collected from the person no more than 1 calendar day before the flight’s departure.

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/...tation-Amended-Testing-Order-12-02-2021-p.pdf
 
Toppen