Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Homer

Medlem
Fact Sheet: President Biden Announces New Actions to Protect Americans Against the Delta and Omicron Variants as We Battle COVID-19 this Winter | The White House DECEMBER 02, 2021


  1. Stronger Public Health Protocols for Safe International Travel:
  • Strengthening global pre-departure testing protocols: Early next week, the United States will tighten pre-departure testing protocols by requiring all inbound international travelers to test within one day of departure globally, regardless of nationality or vaccination status. This tighter testing timeline provides an added degree of public health protection as scientists continue to assess the Omicron variant.
  • Extending the requirement to wear a mask on airplanes, rail travel, and public transportation: The Administration will continue to require masking during international or other public travel – as well as in transportation hubs such as airports or indoor bus terminals – through March 18 as we continue to battle COVID-19 this winter. The Transportation Security Administration will extend its implementing orders to maintain these requirements through March 18. Fines will continue to be doubled from their initial levels for noncompliance with the masking requirements – with a minimum fine of $500 and fines of up to $3,000 for repeat offenders.

Detaljerna kommer väl senare från CDC, deras sida har inte uppdaterats ännu:
International Travel | CDC
 

palmen

Moderator
requiring all inbound international travelers to test within one day of departure globally
Blir jäkligt mycket tightare att hinna ta antigentest som jag gissar fortsatt kommer vara ok. För egen del kommer det betyda att jag måste ta ett samma morgon jag åker nästa gång då det inte finns någon möjlighet till att testa mig på söndagen med största sannolikhet.
 

Johanna

Medlem
Blir jäkligt mycket tightare att hinna ta antigentest som jag gissar fortsatt kommer vara ok. För egen del kommer det betyda att jag måste ta ett samma morgon jag åker nästa gång då det inte finns någon möjlighet till att testa mig på söndagen med största sannolikhet.
jag åker den 27/12 och har bokat in tid hos Vaccina den 26/12. De har tider hela dagen. Jag måste ta PCR
 

Claes L

Medlem
Vi drar (förhoppningsvis) den 26/12 och bokat antigen 25/12 på Vaccina... som andra också sagt, det fanns sjukt mycket tider
 

Griffin

Medlem
Avresa imorgon för min del! Tog test i tisdags så det klarar sig, panikbokade in en tid imorgonbitti som kan avbokas som tur är!
 

palmen

Moderator
jag åker den 27/12 och har bokat in tid hos Vaccina den 26/12. De har tider hela dagen. Jag måste ta PCR
Hjälper inte för mig då jag kommer vara på ett ställe där jag inte har möjlighet att testa mig och kommer hem sent på kvällen. Då återstår bara att testa samma morgon och hoppas på det bästa.

För resa till USA som denna tråd handlar om räcker det med antigen, vad som krävs för de som ska vidare är lite sekundärt så vi inte blandar ihop saker och ting med vad so gäller just för USA.
 
Toppen