Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Nu har jag ingen resa bokad i GO till USA men det har man kunnat förut. Har uppgraderat i Oktober 2019 från GO till Business genom att lägga bud.
Både med poäng och pengar. Är du säker på att det inte fungerar för dig? Det fanns en liten knapp att trycka på för att växa från bud på PLUS eller BUSINESS.

SAS upgrade – Upgrade to a higher level of comfort | SAS

Se nedan:

Skärmavbild 2021-11-14 kl. 16.23.22.png
Skärmavbild 2021-11-14 kl. 16.22.48.png
Skärmavbild 2021-11-14 kl. 16.22.09.png

Du jämför två olika saker. Den första skärmdumpen säger exakt det vi säger, att man kan uppgraderad sas biljetter till USA/Asien till både plus och business.

Den sista skärmdumpen du har är för en garanterad uppgradering, det är alltså inte plusgrade där du lägger ett bud.

Det går med andra ord utmärkt att lägga ett bud men inte en bekräftad uppgradering.

Hur mycket jag bjöd står i tråden för uppgraderingar som finns i sas forumet.

STO-CPH-SFO. I luften men.än så länge smidigt. Snabb incheckning och kontroll av vaccinpass och antigentest på arlanda vid business/plus-incheckningen insamling av attestation i CPH med sporadisk check av vad man kryssat i. Återstår inpassering i SFO.

Du jämför två olika saker. Den första skärmdumpen säger exakt det vi säger, att man kan uppgraderad sas biljetter till USA/Asien till både plus och business.

Den sista skärmdumpen du har är för en garanterad uppgradering, det är alltså inte plusgrade där du lägger ett bud.

Det går med andra ord utmärkt att lägga ett bud men inte en bekräftad uppgradering.

Hur mycket jag bjöd står i tråden för uppgraderingar som finns i sas forumet.

Hej igen!

Du skrev "Den sista skärmdumpen du har är för en garanterad uppgradering, det är alltså inte plusgrade där du lägger ett bud." Förstår fortfarande inte. Hur får man en "garanterad uppgradering"?

Hej igen!

Du skrev "Den sista skärmdumpen du har är för en garanterad uppgradering, det är alltså inte plusgrade där du lägger ett bud." Förstår fortfarande inte. Hur får man en "garanterad uppgradering"?
Nej, den delen är i mån av plats och då får du i förväg nya klassen bekräftad utan väntan på svar från budet där dessutom priset är variabelt.

helt enkelt en bekräftad upgradre på fast pris. Dock inte alltid detta är tillgängligt.

Hej igen!

Om SAS har lediga award/bonusplatser I Business så kan man knipa en sådan med hjälp av en Plusbiljett i Y, S eller B-klass plus 35000 Eurobonuspoäng. Så blir man omgående uppgraderad.

Finns en guide här

Guide: Uppgradera SAS Longhaul via Star Upgrade med Eurobonuspoäng | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Detta är alltså helt skilt från Plusgrade där man lägger ett bud i cash/poäng för att bli uppgraderad.

Snart bär det av hemåt med Swiss från Newark till Stockholm via Zürich.

incheckning hem var inget problem. Bara visa covidbeviset och pass. Det jag fyllt i online från Swiss för att få en QR-kod att visa upp behövdes inte vid incheckningen.

Den goda nyheten är att vi kunde checka in 4 timmar innan avresa på flygplatsen. Den dåliga är att vi var 4 timmar innan avgång på flygplatsen, och nu är planet också 30 min försenat.

Hann in i SAS loungen i 20 min innan den stängde, och sedan över till Senator-loungen mittermot.

Hade verkligen uppskattat en vilostol just nu.

Det som var en bra plan, att inte ställa om dygnet så mycket, känns inte som en bra plan längre. Känns som om klockan är 02:30, och att jag inte kommer kunna sova förrän 05:00 tidigast. Segt.

Ber om ursäkt för lite off-topic.

Flyger till New York imorgon med flickvän + ett till par. De har centurion-kortet, och i alla fall med Amex Platinum så ingår även Fast Track för varsin vän per kortmedlem (så jag gissar att även centurion kortet har samma förmån?), jag undrar dock hur man "anmäler" detta så att även vi får tillgång till Fast Track? Smått nojjig över att det ska gå segt i securityn imorgon.

Toppen