Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

AtleFlyg

Medlem
Man ska väl få (minst) 75% tillbaka av resans pris om man blir nedgraderad (om EU 261/2004 gäller , och det är long haul)?

Om det är tvingande. Nu försökte de ju först och främst fråga folk om de kunde tänka sig det frivilligt innan de tvingade ner folk. Det handlade om tre platser. Nu tog jag plus, frivilligt, mot att jag fick sitta på 20A vilket de löste.
Dagflyg gör det inte mig så mycket. Hem hade jag inte tagit det när jag ska sova och försöka komma hem utvilad.
 

JohanGE

Medlem
Är kompensationen per person (säte) eller per bokning? Får man behålla perks från C-klass, eller gäller reglerna för den nya klassen. Tänker mat, dryck, etc.
 

Mats M

Ny medlem
Bra att få information kring kompensation downgrade, men nu vill jag veta mer om hur öppnandet i USA fungerar ;) Det måste väl vara ett flertal som kan bidra med information om hur t ex köerna och proceduren är vid immigration. Servicen ombord har några kommenterat, men gärna mer om denna. Annat som vi som ska resa framöver behöver veta?
 

Big Birger

Medlem
Någon skrev tidigare att det var nervöst inför resan. Förstår precis!

Jag åker på fredag, och idag är det antigen-test på agendan hos Vaccina på Vasagatan här i Stockholm. Fru och dotter har varit lite skumt sjuka hemma trots vaccination, så de tog till och med Covid-tester igår morse. Fick negativa svar för båda två igår kväll, så jag är mindre nojjig för att jag skulle stolpa in ett positivt antigen-test utan några som helst egna symtom.

Skrämsel-sms från SAS att jag är ansvarig för att följa alla regler osv gör inte saken bättre. :)
 

char

Medlem
Reser i morgon och skickade in alla dokument till Swiss igår och fick tillbaka "Your travel documents have been successfully reviewed" :) Har nu checkat in och fått digitala boardingpass. Kan vi skriva ut bagage taggar/boardingpass och droppa väskorna på ARN redan i kväll tro?
 

nissefalk

Medlem
Kan vi skriva ut bagage taggar/boardingpass och droppa väskorna på ARN redan i kväll tro?

Jag provade att skriva ut taggar inför incheckning på Landvetter med Swiss, det gick inte de sa att det inte gäller vid avresa från Göteborg, antar att det är samma från Arlanda, hur det är med att lämna dagen innan med taggar från maskinerna på Arlanda har jag dock inte koll på
 

char

Medlem
Jag provade att skriva ut taggar inför incheckning på Landvetter med Swiss, det gick inte de sa att det inte gäller vid avresa från Göteborg, antar att det är samma från Arlanda, hur det är med att lämna dagen innan med taggar från maskinerna på Arlanda har jag dock inte koll på
Så du blev tvungen att gå till en disk och köra manuellt?
 
Toppen