Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

char

Medlem
Reser du med Swiss hela vägen? Jag kommer börja med 2 ben med SAS, därefter är resten med Swiss. Funderar på om jag kommer kunna skicka in några dokument i förväg.
Yes, Swiss hela vägen via Zurich. Skickade in följande:
- Vaccinationsbevis från covidbevis.se
- Testresultat Antigen från PharmaUse
- Pdf som jag fick när jag fyllt i https://swissplf.admin.ch/formular för att komma in i Schweiz.
- Laddade ner https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/NCEZID-FRM-Combo-Passenger-Disclose-508.pdf som jag fyllde i och signerade digitalt i Acrobat Reader. (Kryssade sektion1.1 och sektion 2.1 och sen signerade)

Skickade först bara in vaccination och testbevis men fick då tillbaka att det saknades "Missing entry-related health registrations".
 
Last edited:

palmen

Moderator
Accepterar de svenskt körkort och digitalt Covidbevis (i mobilen)?
Svenskt körkort accepteras inte överallt i USA. Är lite olika per delstat. Har blivit nekad i Boston, delstaten Washington och i New York på Madison Square Garden. I USA skulle jag definitivt köra nationellt id eller ha med passet för att undvika tråkigheter och bli nekad.
 

Mr Basic

Medlem
Skulle ta med mig passet.. det är inte en gång jag blivit nekad öl för att jag sett ung ut och inte haft med pass för verifiering. Det skiljer sig nog mellan olika delstater.

Svenskt körkort accepteras inte överallt i USA. Är lite olika per delstat. Har blivit nekad i Boston, delstaten Washington och i New York på Madison Square Garden. I USA skulle jag definitivt köra nationellt id eller ha med passet för att undvika tråkigheter och bli nekad.
Uppfattat. Gillar dock inte att springa runt med passet. Får nog bli en papperskopia i back up isf.
 

Sennah27

Medlem
Svenskt körkort accepteras inte överallt i USA. Är lite olika per delstat. Har blivit nekad i Boston, delstaten Washington och i New York på Madison Square Garden. I USA skulle jag definitivt köra nationellt id eller ha med passet för att undvika tråkigheter och bli nekad.
Pass gäller även i Illinois och Pennsylvania...
 

mha321

Medlem
Svenskt körkort accepteras inte överallt i USA. Är lite olika per delstat. Har blivit nekad i Boston, delstaten Washington och i New York på Madison Square Garden. I USA skulle jag definitivt köra nationellt id eller ha med passet för att undvika tråkigheter och bli nekad.
Nationellt id gäller inte heller i USA. Det accepteras lite mer ofta men formellt sett är det bara passet som gäller.
 

Big Birger

Medlem
Antigentest avklarat med godkänt resultat. Första gången för min del. Jag trodde att det skulle vara ett salivprov, men det var en smal lång tops som roterades runt i ena näsborren i 5-10 sekunder. Inte superbehagligt, men kunde vara värre. Svar efter 29 minuter.
 

NyfikenGrau

Medlem
Nationellt id gäller inte heller i USA. Det accepteras lite mer ofta men formellt sett är det bara passet som gäller.

Lite OT: Gäller inte bara USA, men nationellt ID är väldigt bra att ha som backup (på hotellrummet t.ex.) om olyckan skulle vara framme utanför Europa generellt, då det gäller som ID-handling på svenska (eller andra EU-länders) ambassader och konsulat.
 
Toppen