Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

OK, hade jag ingen koll på. Skaffade ju ett för att slippa bära runt passet när man ska dricka öl. Vet du varför det inte godtas?
Jag har aldrig haft problem med det (däremot med körkort), men *formellt* sett så är det bara giltigt inom EU (och ett par enstaka andra länder). Det är ju till exempel inte längre giltigt i uk!

På de flesta ställen där man vill ta en öl så räcker det säkert. Men jag skulle vara mer försiktig med det just nu vad gäller verifiering ihop med vaccin pass och liknande.

Jag har aldrig haft problem med det (däremot med körkort), men *formellt* sett så är det bara giltigt inom EU (och ett par enstaka andra länder). Det är ju till exempel inte längre giltigt i uk!

På de flesta ställen där man vill ta en öl så räcker det säkert. Men jag skulle vara mer försiktig med det just nu vad gäller verifiering ihop med vaccin pass och liknande.
Det är just bryggerier jag blivit nekad på, men aldrig i CA dit nästa resa går så det är nog lugnt. Har hotell bokat på krypavstånd från vattenhålen också

Det är just bryggerier jag blivit nekad på, men aldrig i CA dit nästa resa går så det är nog lugnt. Har hotell bokat på krypavstånd från vattenhålen också

På en stor mängd barer i San Diego, särskilt i DT, accepteras enbart pass. Varken körkort eller nationell ID fungerade där. Var iofs ca 4-5 år sen.

På en stor mängd barer i San Diego, särskilt i DT, accepteras enbart pass. Varken körkort eller nationell ID fungerade där. Var iofs ca 4-5 år sen.
Jag brukar bara vara på Bryggerierna runt SD och där har jag aldrig haft problem. Varit på 5-6 ölbarer i downtown och ingen har frågat om id där heller.

Jag brukar bara vara på Bryggerierna runt SD och där har jag aldrig haft problem. Varit på 5-6 ölbarer i downtown och ingen har frågat om id där heller.

Jag tror vi rör oss på olika ställen... ;) jag har mest rört mig på de stökigare ställena i gaslamp quarter. På flera av de ställena så swajpar de tom passet, på alla.

En annan typ av ställe som kräver pass är dispensaries, i både Kalifornien och Massachussets vad jag vet och säkert i andra delstater som legaliserat.

Många ställen i USA som bara accepterar pass eller amerikanska IDn. I tex Seattle så är de stenhårda med ID och endast pass fungerar som utlänning. Så ha alltid med passet. Samma med vissa bryggerier på long island, pass eller amerikanskt ID.

De kan omöjligt veta om du visar upp ett riktig ID från land X. Extremt dyra böter om det blir inspektion.

En fråga bara kring detta med pass eller ID. Känns som att det är ni som är lite yngre som kan ha problem med detta ;) vi äldre rävar blir nog bara glada om dom mot all förmodan skulle fråga om leg! :) har varit i USA och besökt bryggerier och barer utan att få visa vare sig ID eller pass :)

En fråga bara kring detta med pass eller ID. Känns som att det är ni som är lite yngre som kan ha problem med detta ;) vi äldre rävar blir nog bara glada om dom mot all förmodan skulle fråga om leg! :) har varit i USA och besökt bryggerier och barer utan att få visa vare sig ID eller pass :)
Nu är jag inte direkt ung, men när vi var i Boston och blev nekade så var det folk i 60+ åldern som också nekades pga "fel" id.

Fenway Park Boston, 46 år med grått i skägget. Sugen på en öl. ID-koll. I detta fall fick jag ett tveksamt OK med mitt schweiziska körkort.

Toppen