Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Ser inte någonstans att man ska fylla i vilket flyg man åker med. Om jag inte missat något.
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/...tation-Amended-Testing-Order-12-02-2021-p.pdf
På de jag fyller i och har länkats från SAS så skall man fylla i flyget där du skriver under.
Hittar inte länken just nu, åkte till USA igår och fyllde blanketten i måndags, men det är ingen som kollat om man har fyllt i blanketten
Åkte från CPH igår och OSL för två veckor sedan, de tar papperna och lägger allt i en hög

Kanske är så att bolagen har egna blanketter? Jag åker i juni, får hoppas att även USA slopar de flesta restriktioner.

Kanske är så att bolagen har egna blanketter? Jag åker i juni, får hoppas att även USA slopar de flesta restriktioner.

Bolagen har ibland digitala versioner av det hela. Jag förstår inte varför inte SAS har det i sitt incheckningsflöde.

Åkte med Volaris till USA häromdagen. Då fanns samma frågor i appen, men betydligt förenklade (man såg inte de frågor som inte bar relevanta). Vet att Delta har samma grej också.

Vart bor du? Jag har använt Vaccina samma dag flera gånger, inklusive på Arlanda. Senaste vi körde på Arlanda, testade vi oss sen gick mot incheckningen och hade svaret 20min senare.

Annars har jag kört Vaccina inne i stan på Vasagatan ett par gånger.

Minns du om det är vid incheckning eller boarding man behöver ha det negativa testet?
Flyget till Miami går 9:25 och första lediga tid på vaccina är 8:15… Det känns lite väl tight om jag måste ha resultat innan jag får boardingkortet i handen.. Alternativet är expresscare som har öppet hela natten men kostar 3ggr så mycket.

Minns du om det är vid incheckning eller boarding man behöver ha det negativa testet?
Flyget till Miami går 9:25 och första lediga tid på vaccina är 8:15… Det känns lite väl tight om jag måste ha resultat innan jag får boardingkortet i handen.. Alternativet är expresscare som har öppet hela natten men kostar 3ggr så mycket.

När jag åkte till New York i fredags var det en som fick kliva ur kön för att resultatet inte hade kommit ännu. Du behöver alltså visa upp det vid incheckning.

Det är vid incheck. Du får inte ut boarding kort utan att ha visat det.

Jag skulle definitivt inte chansat på den tiden. Jag skulle säga att det är för tight även om det bara hade behövts vid boarding... Det tar ju en stund att få det och även boarding börjar rätt tidigt på USA flygen...

Toppen