Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

mha321

Medlem
Om du med vanliga resenärer menar icke-ryssar så tror jag inte att det kommer att påverka.
Även anslutningar i Ryssland och flyg med ryska flygbolag kan nog påverkas också men det är ovanligt från Sverige. Det finns ju få naturliga anslutningar mot USA via Ryssland..

Däremot kan det säkert komma att påverka de som flugit på billiga ryska anslutningar till Asien - när Asien väl öppnar upp.
 

Homer

Medlem
Flying soon? Don't forget to bring a mask.
Despite updated COVID-19 mask guidance announced Friday by the Centers for Disease Control and Prevention and the lifting of mask mandates across the country, the federal mask mandate covering planes, airports, trains and other public transportation is in effect until at least March 18.

"The mask requirement remains in place and we will continue to assess the duration of the requirement in consultation with CDC,'' Transportation Security Administration spokesperson Robert Langston said in a statement Friday.

Mask mandate on planes ending? TSA says masks required for flights (usatoday.com)
 

hendberg

Medlem
Jo, i och för sig. Nu fick vi våra reseintyg på mail ikväll och vi har ingen skrivare. Har dock sett till att alla i familjen har intyget och covid-beviset klara i sina telefoner. Vi får hoppas på det bästa.
Svarar mitt eget inlägg då vi nu är framme i USA. Fick hjälp i loungen på ARN med de saknade utskrifterna, vilka aldrig behövdes visas upp. CDC lämnades på CPH vid boarding och inget efterfrågades i den helt tomma Immigration på LAX. Kan ju också bero på att jag visade upp dom på mobilen på ARN.

Aldrig någonsin upplevt att komma igenom i USA på 10 minuter. Helt galet.
 

Homer

Medlem
Från presskonferens 25/2


Cheyenne Haslett (ABC New)
...And as a follow up, on public transportation, do you expect that recommendation for masks to expire on March 18th or be extended?


Dr. Walensky:
...The COVID 19 community levels are intended for communities, they’re not intended for our travel quarters,
as you note, those expire in the middle of March, and we will be revisiting that in the weeks ahead.



Transcript for CDC Media Telebriefing: Update on COVID-19 | CDC Online Newsroom | CDC
 

Syversen

Medlem
Fick hjälp i loungen på ARN med de saknade utskrifterna, vilka aldrig behövdes visas upp. CDC lämnades på CPH vid boarding och inget efterfrågades i den helt tomma Immigration på LAX. Kan ju också bero på att jag visade upp dom på mobilen på ARN.

Aldrig någonsin upplevt att komma igenom i USA på 10 minuter. Helt galet.

Det är upp till flygbolagen att utföra kontrollerna och inte låta passagerare som inte uppfyller kraven boarda. Väl i USA görs i normalfallet bara stickprov med dokumentkontroll på ankommande resenärer. Vid en sådan kontroll skulle jag absolut föredra att ha för många papper än för lite
 

jerk

Medlem
Va krångligt checka in. Vet inte om jag lyckades. Ingen bekräftelse på Mail el nåt. Ska med 17:00 flyget från KEF-JFK nu snart. Inget boardingars Det står ” granskning” Fan
 
Last edited:
Toppen