Det styrs väl av minimum connection time på respektive flygplats?Någon som kollat om mintid mellan flyg fortfarande är 90min?
Det styrs väl av minimum connection time på respektive flygplats?Någon som kollat om mintid mellan flyg fortfarande är 90min?
Låter iofs vettigt, fick för mig att det var en generell gräns.Det styrs väl av minimum connection time på respektive flygplats?
Detta beror nog också på agenten. Jag bokade NRT-HKG-FRA-DUS-ARN och hade 36+h i HKG. Trodde de skulle neka mig denna bokning, men agenten fixade det och sa ingetJag gör ett bidrag med att det är möjligt till Asien via USA enligt bokningen som jag gjorde idag (finns här Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 34 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ).
I den åker jag till Tokyo via Houston och hem via Mellanöstern (Dubai).
Fullständig rutt: CPH-IST-IAH-NRT-BOM-DXB-ZRH-CPH-OSL
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Agenten bekräftade att zoner är helt på väg bort, men att det finns en strikt regel som de inte tummar på (än) och det är 24 timmars regeln. Tanken var att få till en dag i Dubai på hemvägen men det blev totalt 27.5 timmar i Dubai vilket nekades. Enligt agenten skulle 24.5 timmar också nekas, noll utrymme för flexibilitet.
Var det routing för hela resan?Detta beror nog också på agenten. Jag bokade NRT-HKG-FRA-DUS-ARN och hade 36+h i HKG. Trodde de skulle neka mig denna bokning, men agenten fixade det och sa inget
Nej, ARN-HAM-MUN-ICN sedan separat bokat flyg mellan Seoul och Tokyo (vi ville ha ett par dagar i Seoul, så jag försökte inte ens fråga om att ha en stopover på tre dagarVar det routing för hela resan?
Enligt gamla sidan (flysas.com) så får man inte har stopover (transfer över 24 timmar) när man bokar Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng.Jag har tankar på att åka till Japan/Korea (semester mha lite Eurobous Poäng) och tänkte då routa STO-FRA-BKK-NRT, (stanna 10 dagar i Japan), sedan KIX-ICN (stanna 3 dagar)- FRA-STO. Är det fortfarande tillåtet med hemresa från annat land fast i samma zon? Däremot KIX-ICN antar jag att jag måste antagligen ta som en separat bonusresa alt. köpa separat biljett?
Enligt gamla sidan (flysas.com) så får man inte har stopover (transfer över 24 timmar) när man bokar Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng.
Star Alliance award chart - SAS
Poängtabeller - SAS
Detta beror nog också på agenten. Jag bokade NRT-HKG-FRA-DUS-ARN och hade 36+h i HKG. Trodde de skulle neka mig denna bokning, men agenten fixade det och sa inget
Open jaw är tillåten. Det står också på SAS webbsida.Men inget hindrar utresa Japan sedan hemresa från Korea (köper alt. separat bonus enkel biljett däremellan).. ?