MrDollar
Medlem
Du kanske kan pröva typ fra-ord-tyo tyo-fra-arn ?FRA-ORD-TYO,TYO-ORD-FRA
Hon provade också CPH via Toronto (har jag för mig ) till SYD. Systemet räknande det som två resor.
Du kanske kan pröva typ fra-ord-tyo tyo-fra-arn ?FRA-ORD-TYO,TYO-ORD-FRA
Hon provade också CPH via Toronto (har jag för mig ) till SYD. Systemet räknande det som två resor.
Du kanske kan pröva typ fra-ord-tyo tyo-fra-arn ?
Meddela hur det gickKom på den tanken också faktiskt efter samtalet.
Ska prova igen![]()
Det kan ju vara så att saker ändrats senaste veckorna då vissa får åka på sätt som tidigare inte varit möjligt men att de kanske strypt möjligheten till Asien via USA då det är en stor omväg.konstigt att dom inte har samma regler för alla utan att det hänger lite på vilken agent man pratar med...
Det kan ju vara så att saker ändrats senaste veckorna då vissa får åka på sätt som tidigare inte varit möjligt men att de kanske strypt möjligheten till Asien via USA då det är en stor omväg.
Det här är riktigt bra då man faktiskt får möjlighet att åka åt båda hållen. Frågan nu är ju om man kan åka till LA/SF via Asien. Skulle tvivla på att det går till NY via Asien även om man betalar Asien priset.Jag gör ett bidrag med att det är möjligt till Asien via USA enligt bokningen som jag gjorde idag (finns här Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 34 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ).
I den åker jag till Tokyo via Houston och hem via Mellanöstern (Dubai).
Fullständig rutt: CPH-IST-IAH-NRT-BOM-DXB-ZRH-CPH-OSL
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Agenten bekräftade att zoner är helt på väg bort, men att det finns en strikt regel som de inte tummar på (än) och det är 24 timmars regeln. Tanken var att få till en dag i Dubai på hemvägen men det blev totalt 27.5 timmar i Dubai vilket nekades. Enligt agenten skulle 24.5 timmar också nekas, noll utrymme för flexibilitet.
Det här är riktigt bra då man faktiskt får möjlighet att åka åt båda hållen. Frågan nu är ju om man kan åka till LA/SF via Asien. Skulle tvivla på att det går till NY via Asien även om man betalar Asien priset.
Kanske är lite väl negativ här, men om zoner är på väg bort så kanske priset på poängresor blir baserade på avstånd. SAS kanske även passar på att höja poängpriserna i samband med borttagandet av zoner.[...]
Agenten bekräftade att zoner är helt på väg bort, [...]