Senaste nytt

Tidsbegränsat erbjudande i 24 timmar – boka om din kommande flygning i utbyte mot en SAS-voucher

gdaily

Medlem
Det här var en nyhet för mig, fick precis detta i mailen:

Hej gdaily!

Din kommande flygning med bokningsreferens XXXXXX är mycket populär och vi vill erbjuda dig möjligheten till frivillig ombokning till en annan flygning i utbyte mot en SAS-voucher.

Ombokningserbjudandet gäller under 24 timmar och i mån av tillgång.

Läs mer och se erbjudandet

Behöver du hjälp? Vänligen kontakta SAS Customer Service.

Med vänlig hälsning,
SAS
Nyfiken i en strut som jag är så klickade jag mig vidare:

Har du flexibla resplaner?​

Den flygning du har bokat är mycket populär och vi vill erbjuda dig möjligheten till frivillig ombokning till en annan flygning. I utbyte får du en SAS-voucher som är värd 300 SEK per passagerare.
Vouchern gäller upp till ett år och kan användas för att köpa resor och tilläggstjänster via SAS webbplats eller kundsupport. Om du accepterar erbjudandet bokar vi om alla passagerare på din bokning till den föreslagna alternativa flygningen.
Vänta inte för länge med att svara. Erbjudandet gäller endast under 24 timmar och i mån av tillgång. Om du vill behålla din ursprungliga flygning kan du bara ignorera detta erbjudande.
Din bokningsreferens: XXXXXX
Ditt totala vouchervärde: 300 SEK

Din ursprungliga flygning​

Stockholm

ARN​

- Ängelholm / Helsingborg

AGH​

13:40 - 15:05
20 January
SK0185
1 passenger

Vårt föreslagna flygalternativ​

Stockholm

ARN​

- Ängelholm / Helsingborg

AGH​

08:10 - 09:35
20 January
SK0181
1 passenger
Bra att de är proaktia. Tyvärr har jag redan bokat sista flyget för dagen (det verkar som att de ställt in 18:00-kärran (som flyger i morgon)), och därför min avgång blivit "populär". Tyvöärr, jag kan inte byta till en tidigare avgång, men hade det gått en senare så hade jag jättegärna bytt.

Någon mer som fått liknande mail innan?

Last edited:

Bra att de är proaktia. Tyvärr har jag redan bokat sista flyget för dagen (det verkar som att de ställt in 18:00-kärran (som flyger i morgon)), och därför min avgång blivit "populär". Tyvöärr, jag kan inte byta till en tidigare avgång, men hade det gått en senare så hade jag jättegärna bytt.

Jag har bara varit med om i USA och på MUC att de annonserar vid gaten att mot en slant kan man voluntära att inte åka med.

Bra att SAS är proaktiv, de vill spara pengar för det brukar handla om högre summor. Det är väl nekad ombordstigning när de gör detta vid gaten.

Jag har bara varit med om i USA och på MUC att de annonserar vid gaten att mot en slant kan man voluntära att inte åka med.

Bra att SAS är proaktiv, de vill spara pengar för det brukar handla om högre summor. Det är väl nekad ombordstigning när de gör detta vid gaten.
Yes, och då är det liksom "så dags" när detta är sista kärran för dagen. Bra för precis alla att de är proaktiva, synd bara att kvällskärran inte var valbar för mig för den hade jag mycket gärna tagit, faktiskt helt utan ersättning...

Helt klart låter det som kraftigt överbokat flyg och de försöker göra vad de kan för att "begränsa skadan". Många kommer troligtvis inte komma med, hotell, mat, nytt flyg dagen efter, 250€ ersättning per person mm kommer kosta säkert omkring 4-5000 per person, istället försöker de vara proaktiva och erbjuda kunder 300 kronor i förväg.

Jag skulle ta ner det där illa kvickt, går att gå in i din bokning just och välja att godkänna som utomstående!

Helt klart låter det som kraftigt överbokat flyg och de försöker göra vad de kan för att "begränsa skadan". Många kommer troligtvis inte komma med, hotell, mat, nytt flyg dagen efter, 250€ ersättning per person mm kommer kosta säkert omkring 4-5000 per person, istället försöker de vara proaktiva och erbjuda kunder 300 kronor i förväg.
Konstigt nog går det fortfarande att köpa platser till avgången, både i pluc och minus, för runt 2500-3000 kr
Det finns inget flyg dagen efter, så det blir nog att sätta folk till Köpenhamn (eller Malmö) och taxi därifrån...

Toppen