Det här var en nyhet för mig, fick precis detta i mailen:
Någon mer som fått liknande mail innan?
Nyfiken i en strut som jag är så klickade jag mig vidare:Hej gdaily!
Din kommande flygning med bokningsreferens XXXXXX är mycket populär och vi vill erbjuda dig möjligheten till frivillig ombokning till en annan flygning i utbyte mot en SAS-voucher.
Ombokningserbjudandet gäller under 24 timmar och i mån av tillgång.
Läs mer och se erbjudandet
Behöver du hjälp? Vänligen kontakta SAS Customer Service.
Med vänlig hälsning,
SAS
Bra att de är proaktia. Tyvärr har jag redan bokat sista flyget för dagen (det verkar som att de ställt in 18:00-kärran (som flyger i morgon)), och därför min avgång blivit "populär". Tyvöärr, jag kan inte byta till en tidigare avgång, men hade det gått en senare så hade jag jättegärna bytt.Har du flexibla resplaner?
Den flygning du har bokat är mycket populär och vi vill erbjuda dig möjligheten till frivillig ombokning till en annan flygning. I utbyte får du en SAS-voucher som är värd 300 SEK per passagerare.
Vouchern gäller upp till ett år och kan användas för att köpa resor och tilläggstjänster via SAS webbplats eller kundsupport. Om du accepterar erbjudandet bokar vi om alla passagerare på din bokning till den föreslagna alternativa flygningen.
Vänta inte för länge med att svara. Erbjudandet gäller endast under 24 timmar och i mån av tillgång. Om du vill behålla din ursprungliga flygning kan du bara ignorera detta erbjudande.
Din bokningsreferens: XXXXXX
Ditt totala vouchervärde: 300 SEK
Din ursprungliga flygning
Stockholm
ARN
- Ängelholm / Helsingborg
AGH
13:40 - 15:05
20 January
SK0185
1 passenger
Vårt föreslagna flygalternativ