Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Mycket intressant läge, var det bra pris på detta paket?
Lite googel och test bokning så...
ca 7 315 THB för 2p dag 1
ca 4 815 THB för dag 2

Screenshot 2022-02-11 at 08-32-43 Sea Breeze Jomtien Resort (SHA Plus B1238).png

Screenshot 2022-02-11 at 08-34-32 Sea Breeze Jomtien Resort (SHA Plus B1238).png
 

E.K

Medlem
Ansökte om Thailand Pass idag (lördag) kl. 10:41, blev godkänd kl. 13:18. Bra jobbat!
Tack! Bra att veta att det inte för tillfället inte verkar vara något större sug efter Thailand Passen.

Tyvärr testade mina bekanta som jag hjälpte med passen positivt när dom gjorde PCR testet igår.
Flygbiljetten har jag ändrat till "open ticket" och en ny Thailand Pass ansökan måste göras.

Någon här som testat positivt och flyttat på resan.
Följdfråga: Hur många dagar fram flyttades resan.
 
Tack! Bra att veta att det inte för tillfället inte verkar vara något större sug efter Thailand Passen.

Tyvärr testade mina bekanta som jag hjälpte med passen positivt när dom gjorde PCR testet igår.
Flygbiljetten har jag ändrat till "open ticket" och en ny Thailand Pass ansökan måste göras.

Någon här som testat positivt och flyttat på resan.
Följdfråga: Hur många dagar fram flyttades resan.
Tror inte det har något med ev "sug" att göra.
Dom har anpassat prosessen just för så många ansöker så att det hela ska gå snabbare.
Förut så skickades ev förfrågan om bokning till hotellen efter kl 18 varje dag.
Nu ska det skickas varje timme, vilket gör att prosessen går snabbare.
Detta har man just behövt göra just för att så många ansöker...
 

DanielKif

Medlem
Kontakta hotellet och kolla upp att man har skickat vidare. Annars är det bara att söka en gång till, har det gått 7 dagar är det något fel. Jag fick inte någon bekräftelse eller så men kollade med mitt nummer och blev godkänd inom 3 dagar.
Hotellet gjorde ansökan för mig när de insåg att jag kanske inte kommer. De har lagt ner massa tid och är jättetacksam för deras hjälp.

Kommer stanna i 5 dagar så jag ansåg att inte jag behöver göra det andra testet dag 5.
Hotellet höll med.
Fick ändå denied ett par gånger till.
Fick efter många om och men två godkända ansökningar, varav den andra blev rejectad igår.
Nu är jag iallafall incheckad och tar en öl på norrskens loungen i väntan på avgång. Ska bli kul att testa Finnairs business produkt.
 

Lord

Medlem
Kom iväg till BKK efter snökaoset, dock tyvärr Swiss-försening från ARN till ZRH, så istället för en efterlängtad first-resa blev det ombokning till TG 961. Ganska ok trots allt. Framme i BKK gick det på mindre än 15 min att gå från planet genom alla kontroller ut till den bokade taxin till sjukhusprovtagningen. Välordnat med många som jobbar men också säkert lite tur. Kul att kunna resa österut igen!
 
Toppen