Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Hjalmar

Ny medlem
Officiellt ska det fungera. Jag har bekräftade uppgifter på ett flertal som trots alla papper i ordning har varit tvungna att sitta i karantän vid ankomst. Jag hade personligen ej rekommenderat det.
Ok, tack för svar….bokar om, känns så där att kanske tillbringa semestern i ett hotellrum.
 
Kort återrapportering.

Allt gick mycket smidigt med en resa till Bangkok över helgen (to-må).

Finnair via Helsingfors till Bangkok. Tack Finnair för statusmatch och uppgraderingar.
Väl på plats var jag igenom alla kontroller och hämtad i taxi på ca 15-20 minuter. Allt välorganiserat.
Körd till testcenter, allt gick smidigt och var välorganiserat.

Krav och vad jag behövde visa upp (Jag hade allt både digitalt och utskrivet).
PCR-test
Vaccinationsbevis
Försäkringsbevis (hade både via SHB Platinum och IFs reseförsäkring som båda täcker kostnader för Covid)
Betald hotellbokning med Test & Go
Karantän på hotellet till provsvar kommer
Jag bokade ett expresstest och hann packa upp väskan och låg vid hotellpoolen drygt tre timmar efter att ha landat.

Flyget hem något försenat pga av att Finnair undvek att flyga över Ryssland.

Sammanfattningsvis är Bangkok ett bra resmål för en långweekend även i dessa tider.
 

Lord

Medlem
Håller med, det är mer nervöst före resan än när den väl genomförs. Provet dag 5 innebar en kort biltur från hotellet till sjukhuset tor, men inget annat. Allt känns synnerligen seriöst.
 

E.K

Medlem
En liten uppdatering till inlägg nr:644 i denna tråd.

Mina bekanta testade båda positivt för Covid innan avresa och resan flyttades 14 dagar.
13 dagar senare testade en av dom fortfarande positivt och en ny tid beställdes till nästa dag på ett annat ställe där svaret blev negativt.

Nu har dag 1 och 5 genomförts utan några problem och nu måste man tacka hotellet och flygbolaget.

Jomtien Sea Breeze ändrade bookningen kostnadsfritt trots att rummen inte gick att avboka eller ändra.

Thai Airways bokade om kostnadsfritt och tog inte betalt för Fare Differense ens en gång.
Bokningen var gjord i Class W= Super Saver. På nya utresans datum fanns endast Class K kvar och det fick man utan kostnad.
Jag viste att man kunde ändra datum när biljetten bokades men mer än så studerade jag inte ombokningsreglerna då!!
 

micke99

Medlem
En liten uppdatering till inlägg nr:644 i denna tråd.

Mina bekanta testade båda positivt för Covid innan avresa och resan flyttades 14 dagar.
13 dagar senare testade en av dom fortfarande positivt och en ny tid beställdes till nästa dag på ett annat ställe där svaret blev negativt.

Nu har dag 1 och 5 genomförts utan några problem och nu måste man tacka hotellet och flygbolaget.

Jomtien Sea Breeze ändrade bookningen kostnadsfritt trots att rummen inte gick att avboka eller ändra.

Thai Airways bokade om kostnadsfritt och tog inte betalt för Fare Differense ens en gång.
Bokningen var gjord i Class W= Super Saver. På nya utresans datum fanns endast Class K kvar och det fick man utan kostnad.
Jag viste att man kunde ändra datum när biljetten bokades men mer än så studerade jag inte ombokningsreglerna då!!

Skönt att thai kan göra något rätt iaf. Hade varit najs om de kunde betala min refund med. Får väl se vad som händer men de verkar som de är på g. De är idag 16mån sedan jag ansökte om refund så vem vet snart kommer de kanske efter 20 tel samtal
 

samet

Medlem
Skönt att thai kan göra något rätt iaf. Hade varit najs om de kunde betala min refund med. Får väl se vad som händer men de verkar som de är på g. De är idag 16mån sedan jag ansökte om refund så vem vet snart kommer de kanske efter 20 tel samtal

22 månader and counting för mig.
 

lillemannen

Medlem
Behöver några förslag på SHA+/hotell med express PCR test i Bangkok pga Finnair har bokat om mig så jag landar istället 17:30 dagen efter.:(

Testresultat 1-4 h är önskemålet
 
Toppen