Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Taggen

Medlem
Behöver några förslag på SHA+/hotell med express PCR test i Bangkok pga Finnair har bokat om mig så jag landar istället 17:30 dagen efter.:(

Testresultat 1-4 h är önskemålet
Jag landar nu på Fredag morgon och har bokat Grand Hyatt Erawan's paket. Inte billigt direkt men jag valde bara att bo där en natt. Om du väljer fler nätter så blir det ett lägre pris per natt givetvis. Tror jag betalar 2700 SEK (1 natt) med transport i en S- eller V-klass Merca till sjukhuset för provtagning och sedan till hotellet. 1 självtest för dag 5 ingick också. Detta var alltså express test med 2-4 timmars svartid. Atheene har samma paket för mer eller mindre samma pris.
 

lillemannen

Medlem
Jag landar nu på Fredag morgon och har bokat Grand Hyatt Erawan's paket. Inte billigt direkt men jag valde bara att bo där en natt. Om du väljer fler nätter så blir det ett lägre pris per natt givetvis. Tror jag betalar 2700 SEK (1 natt) med transport i en S- eller V-klass Merca till sjukhuset för provtagning och sedan till hotellet. 1 självtest för dag 5 ingick också. Detta var alltså express test med 2-4 timmars svartid. Atheene har samma paket för mer eller mindre samma pris.
Tackar. Blir bara bokat en natt då jag skall vidare.
 

mkubisztal

Medlem
Jag såg att man väljer att ta bort krav för pcr-test innan inresa i landet, men att det fortfarande är krav för pcr-test när man anländer plus antigen test vid dag 5.
Pre-travel Covid tests for arrivals lifted from April 1

Vad jag undrar är, någon som vet hur testet fungerar som tas dag 5? Är det bara ett vanligt självtest eller rapporteras det någonstans? Jag har försökt leta, men hittar ej någon info hur det fungerar i praktiken.
 

Taggen

Medlem
Jag såg att man väljer att ta bort krav för pcr-test innan inresa i landet, men att det fortfarande är krav för pcr-test när man anländer plus antigen test vid dag 5.
Pre-travel Covid tests for arrivals lifted from April 1

Vad jag undrar är, någon som vet hur testet fungerar som tas dag 5? Är det bara ett vanligt självtest eller rapporteras det någonstans? Jag har försökt leta, men hittar ej någon info hur det fungerar i praktiken.
Så här ser de ut. Fick inga instruktioner vart man skulle skicka svaret dock men det tar man nog med hotellet man bor på den dagen.

8100E921-64C2-4EF9-81DE-2BCF37D5C928.jpeg
 
Behöver några förslag på SHA+/hotell med express PCR test i Bangkok pga Finnair har bokat om mig så jag landar istället 17:30 dagen efter.:(

Testresultat 1-4 h är önskemålet

Tar också gärna emot lite tips på bra Test&Go-paket i Bangkok. Skulle gärna höra lite erfarenheter från er som varit där nyligen.
 
Last edited:

samet

Medlem
Precis mailat med dem om nästa bokning. 1600thb (per person) i tillägg för resultat inom 4h är vad de erbjuder.
Senast kom resultatet på 2,5h.

Jag tog Hilton Pattaya istället. Där kostar Express 5.500 thb. Skippade den, kommer ändå sent på kvällen, så kan sova natten igenom medans de kollar testet.
 

Taggen

Medlem
Tar också gärna emot lite tips på bra Test&Go-paket i Bangkok. Skulle gärna höra lite erfarenheter från er som varit där nyligen.
Var där i helgen och landade i fredags och hade bokat Hyatt Erawans paket som nämnts tidigare. Mycket smidigt då jag blev upphämtad i en Mercedes S-class och körd direkt till sjukhusets drive-in provtagning där det räckte att veva ned rutan och så tog de testet. Sedan direkt till hotellet för internering tills resultatet kom. Jag fick ingen nyckel så de säkrade upp att jag inte lämnade rummet. Det tog lite längre tid än 4 timmar men de hävdade att de fick göra processen två gånger då första vändan gav osäkert svar.

IMG_5158.JPG


IMG_5163.JPG


IMG_5164.JPG


IMG_5167.JPG
 
Toppen