Senaste nytt

Thai via München i First

Hej,

Ska åka Stockholm - Bangkok via München med Thai i First Class.
Det är Lufthansa till München och sedan Thai vidare till Bangkok, vilken lounge i München får man tillgång till om man reser i First med Thai? Är det Lufthansas First Class Lounge eller är det en annan?
Är det något särskilt mottagande i Bangkok vid ankomst? Har hört en del olika upplevelser där.

Tack på förhand!

LH Senator lounge och om du har tur kommer en person och eskorterar dig till loungen och sedan till flygplanet.

Tack för svar!
Om man får välja är Senator eller Lufthansa Business att föredra?
Senator. Det är Lufthansas Star Alliance Gold-lounger som heter så.
Om jag förstått det rätt så är det lite bättre mat och dryck i Senator-loungerna.

Business-loungerna kommer alla med Business-biljett åt. En större massa alltså.

Någon erfarenhet av ankomst i Bangkok? Eller är det att stå med alla andra i kön till passkontrollen?
Reste i First med Lufthansa till Orlando för ett tag sedan och det tog totalt 15 min för mig att lämna planet och sedan sitta i den väntande bilen till hotellet. Det är hör inte till vanligheten i ett land som USA och deras kontroller.

Någon erfarenhet av ankomst i Bangkok? Eller är det att stå med alla andra i kön till passkontrollen?
Reste i First med Lufthansa till Orlando för ett tag sedan och det tog totalt 15 min för mig att lämna planet och sedan sitta i den väntande bilen till hotellet. Det är hör inte till vanligheten i ett land som USA och deras kontroller.
Det blir "påvebil" från flygplanet till passkontrollen och sedan fast track där.

• Gilla
Reactions: Gus
Flög senast med Thai First från Paris till Bangkok nu i augusti. När vi kom av planet stod en golfbil och väntade. Efter en kort tur kom vi till passkontrollen. Där mötte 2 killar upp i Guldväst. Vi blev snabbt hjälpta genom passkontrollen, de visade vägen till baggagebandet. De tog hand om våra väskor, de eskorterade oss till taxibilarna. Vi fick gå före i taxikön. Bra service på Suvarnabhumi!

Toppen