Senaste nytt

Thai via München i First

Lite OT men man behöver inte flyga first för att få "fast track" i passkontrollen om man är EBG/EBD.
Även när man flyger i THAI Business class kan man använda THAI delen av Fast track på Bangkok Suvarnabhumi flygplats.

När jag flög med THAI i Economy class till Singapore när jag var bmi Diamond Club Gold (Star Alliance Gold), fick jag inte någon voucher till Fast tracken i Bangkok.
Guldkortet räckte inte för att passera Fast track då.

Söker man på Gold track BKK på *A sida så finns inte denna med. Fungerar denna verkligen med Business biljett och EBG?
När man flyger i Business class från Bangkok (BKK) får man ibland Fast track voucher från flygbolaget. Men det hänger på om flygbolaget har Fast track avtal med flygplatsen eller inte.

Däremot vet jag inte om man får använda Fast track när man reser i Economy class även om man är Star Alliance Gold (när man flyger med Star Alliance flygbolag, självklart).
Jag kunde inte använda Fast track i den situationen tidigare.

Jag rekommenderar Senator Cafe Lounge istället för vanliga loungen. Den är betydligt mindre men det finns ett bra mat och dryck där.

Café lounge är inget särskilt. Ingen mat bara lite kalla smörgåsar och yoghurt, kaffe och te typ.

Glöm café lounge då den ligger vid G Gates och du flyger ex Schengen dvs från H eller den nya piren.

Toppen