Senaste nytt

Thai tillbaka till 747 på Arlanda-Phuket ?

Min fråga är helt enkelt vart mina odds är bäst för att få 1-2-1 konfiguration så man kan sitta nära barnen . (vill ha lika säten som i A380 maskinen) Thai är ju liksom kända för att kunna kasta in "sämre" maskiner rätt ofta.

Det är jättelätt att avgöra:
  1. Ta fram en piltavla och sätt upp den på väggen
  2. Bind för ögonen
  3. Kasta en pil på tavlan
  4. Läs av och bestäm vad träffen motsvarar för flygplan
Thai byter flygplan i ungefär samma takt som normala människor byter underkläder, så att ett år i förväg förutspå vad som kommer (eller inte kommer) att finnas på en viss linje är ganska hopplöst tyvärr.

Phuket är ju dock inte en "prioriterad linje" eller hur man ska uttrycka det. Med största sannolikhet kommer något av deras plan med "sämst" kabin att trafikera linjen. Sen kan man alltid ha tur eller otur i lotteriet.

Men just nu är det väl inte några 747or på linjen? Tittade för någon vecka sedan och då såg det ut som det bara var 777or.

Nu bokar jag Frankfurt så jag får detta ur världen. Jag har förklarat läget så gott det går. Blir det "sämre" maskiner som 747 eller 777-200/300 med gammal konfiguration så blir det enklare att få med min bättre hälft på andra vettiga bokningar i framtiden.

Blir det "sämre" maskiner som 747 eller 777-200/300 med gammal konfiguration så blir det enklare att få med min bättre hälft på andra vettiga bokningar i framtiden.
Det är precis vad som hände nu med linjen TG963 ARN-HKT... :(
Fram tills i lördags har det varit 777-300ER (77W) på linjen men när jag satt idag och skulle boka biljetter till nästa vecka (9 mars) och frågade om seating och att jag ville boka 20EF el. 22EF fick jag till svar att det bara fanns rad 11-16 i PE och ingen C alls. Jag bokade då om till TG961 via BKK i stället, jag som hade sett fram emot kvällsflyg och slippa åka 13.30...

Toppen