Senaste nytt

Thai Royal First Class med Queen of the Skies

Tack för en trevlig rapport. Noterade att du avnjöt caviaren med sitt rätta tillbehör, kall vodka. Jag håller med om att 747 är både drottningen och kungen av alla flygplan som byggts. Den är härlig att flyga i, speciellt längst fram och imponerande på marken. A380 kommer inte i närheten när det gäller skönheten. Det är synd att inte flera bolag satsat på B747-8, den är ju en värdig efterträdare. Jag är däremot inte förtjust i Thai First kabin med sina ”lådor” att sitta i. Jag hade den ensamma mittlådan när jag åkte med den för ett antal år sedan, bedrövlig plats. Får en mycket obehaglig känsla av klaustrofobi av den instängda platsen.

Visa bifogad bild 81974
Jag håller med dig, det är verkligen tråkigt att inte fler bolag har beställt 747-8i. Den egna "lådan" skulle inte jag heller vilja sitta i. Rad nummer ett är som sagt trevlig dock!
 
Tack för en toppenrapport!

Reagerade dock på denna texten...


...eftersom jag tycker det är den bästa loungen jag vart i. Jag förutsätter att ni var i förstaklassloungen. Jag tycker den är svårslagen med privata rum, svinbra à la carte-mat och tillgång till spa med massage, bastu, och mycket mer. Men jag antar att ni inte hann utnyttja detta om vi bara var där i 1 timma.
Ja, det var förstaklassloungen. Inte dålig på något vis, men jag tycker det finns fler lounger som är bra mycket bättre fast som är Star Gold lounger. United på Heathrow samt Swiss i Zürich. Minus maten då förstås.
 
Som förstaklass lounge är den inget speciellt. Spa delen (som dock inte är en del av loungen, men man får access dit) är självklart trevlig.
Utbudet på dryck är inte speciellt och maten snäppet bättre än bra business lounger enligt mig.

Vilka andra förstaklasslounger tycker du är bättre? Jag föredrog den i alla fall över Private Room i SIN. Men sedan har jag inte testat så många fler.
 

palmen

Moderator
Vilka andra förstaklasslounger tycker du är bättre? Jag föredrog den i alla fall över Private Room i SIN. Men sedan har jag inte testat så många fler.
OK, då har vi helt klart olika smak och tycke.
Dryck och mat tycker jag är bättre i Private Room, det finns dock bättre möjlighet i Thais First lounge att få lite "privacy".
Att det ingår massage hos Thai är klart en fördel, men är som sagt inte en del av loungen.
Mycket mer lugnt och skönt i Private Room enligt mig, de gånger jag passerat har jag varit mer eller mindre ensam.
 
Toppen