Senaste nytt

Thai GUP1 - erfarenheter?

caberg

Medlem
Såg nyligen på mitt ROP*G konto att jag har en GUP1.
Screenshot 2025-03-19 at 20.52.22.png

Läste kort på Flyertalk om dessa, men jag hittar ingen tråd om det här på forumet.

Följande är taget från TGs hemsida:
Royal Orchid Plus Platinum and Gold members, who are entitled for Complimentary Upgrades, may use their upgrades together with THAI tickets under the following conditions.
Eligible THAI Booking Classes:

Economy Class: Y / B / M / H / Q
Royal Silk Class: C / D / J
Upgrades on THAI: Complimentary Roundtrip Upgrades on THAI operated international flight (TG 3 digit) from Economy Class to Royal Silk Class or from Royal Silk Class to Royal First Class

Nu är jag intresserad om det finns någon som har personliga erfarenheter av GUP1 uppgraderingar på senaste?

Såg nyligen på mitt ROP*G konto att jag har en GUP1.
Visa bifogad bild 163441

Läste kort på Flyertalk om dessa, men jag hittar ingen tråd om det här på forumet.

Följande är taget från TGs hemsida:

Nu är jag intresserad om det finns någon som har personliga erfarenheter av GUP1 uppgraderingar på senaste?

Har THAI goldstatus sedan många år tillbaka. Har utnyttjat genom årens lopp många goldupgrade. Man kan ju få upp till två stycken under guldperioden som hos THAI är två år. Har bara positiva erfarenheter. Lägsta uppgraderingsbara klassen är Q klass. Jag brukar kolla innan jag betalar för Q klass economy att det finns plats i Royal Silk. Jag tror dock att finns det bara ledig stol så blir man uppgraderad. Guldstatus värderas högt från THAIs sida. Ger prioritet. Men THAI är ju ett flygbolag med flyt. Från konkurs till ett bolag som har lagt beställning på runt 50 nya Dreamliners. (Tyvärr blev det inte 359or men Thailand och USA är ju ett kapitel för sej). Det gör att trycket är stort. Och Thailand som turistmål växer och växer.

Störst värde får man ju om man reser fortsatt från BKK. Uppgraderingen gäller hela resan
t o r. Jag har bl a gjort tre resor från ARN till Australien med goldupgrade. Bra ekonomisk utdelning. Stopp i BKK är också tillåtet.

Det där med att Thai uppmärksammar guld stämmer med råge.
Jag blev guld nu (har inte brytt mig tidigare när SAS var med i *A) och har alltid förundrats över hur likgiktiga de har varit mot andra *A i jmf med LH mfl.
Nu med guld - shit. Det blev ju närmast pinsamt med all recog trots eco :)

Det där med att Thai uppmärksammar guld stämmer med råge.
Jag blev guld nu (har inte brytt mig tidigare när SAS var med i *A) och har alltid förundrats över hur likgiktiga de har varit mot andra *A i jmf med LH mfl.
Nu med guld - shit. Det blev ju närmast pinsamt med all recog trots eco :)
Instämmer - nästan så man rodnar :) men trevligt på sitt sätt.

Toppen