Senaste nytt

Thai First Class service i Bangkok

Så informationen på denna sida stämmer inte?
Royal Orchid Spa | Airport Services | Thai Airways International

Lounge Access:
·Royal First Class passengers departing same day on TG-operated international flights
·Royal Silk Class passengers departing same day on TG-operating international flights (Neck & Shoulder or Foot Massage only)
·No guest allowed
Se på tusan, det har jag aldrig hört talas om. Ber om ursäkt för felaktig information. Ska själv flyga Bangkok-Köpenhamn i businessclass om drygt en vecka så detta var verkligen trevliga nyheter för mig.
 

CoooC

Medlem
Se på tusan, det har jag aldrig hört talas om. Ber om ursäkt för felaktig information. Ska själv flyga Bangkok-Köpenhamn i businessclass om drygt en vecka så detta var verkligen trevliga nyheter för mig.

Ja, det är nyheter för mig också. Därför jag önskade att någon kunde bekräfta att det stämmer :)
 
Vilken lounge rekommenderas med businessbiljett?

Royal Orchid Spa verkar ha en egen loungedel men bör man söka sig någon annanstans efter avslutad massage?
Jag håller med @Lounge Lizard, Eva Air och Singapore Airlines-loungerna. Jag tycker inte Thai's egna lounger är så bra. Har du Priority Pass så verkar Omar Air's förstaklasslounge vara bra. Här kan du läsa mer om loungerna i Bangkok:
Thai lounge i Bangkok? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Recension utav 8 lounger på Bangkok flygplats (Star Alliance och Priority Pass) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

bankb

Medlem
Vilken lounge rekommenderas med businessbiljett?

Royal Orchid Spa verkar ha en egen loungedel men bör man söka sig någon annanstans efter avslutad massage?

Absolut SQ lounge, bäst av alla enligt mig. Bättre thaimat än hos Thai, vilket kan tyckas lite märkligt. Bemannad bar om du är sugen på drink.
 
Tyvärr nej, för att tillgång till THAI Orchid SPA Lounge är THAI First/Business class resenär utrikesflyg från Bangkok.
Alltså, om man har anslutningsflyg som är inrikes, har du inte tillgång till THAI Orchid SPA Lounge.
Takk, det visste jeg faktisk ikke.

Når det gjelder massasje bør en ankomme 2-3 timer før boarding time og booke med én gang. På kvelden kan det være opptil 2 timer ventetid på 30 min massasje. Jeg har også opplevd å reise First på formiddagen og ikke få massasje pga at det var fully booked (ev understaffed, men det ville de i så fall aldri innrømme)
 

Voyageur

Medlem
Vilken lounge rekommenderas med businessbiljett?

Royal Orchid Spa verkar ha en egen loungedel men bör man söka sig någon annanstans efter avslutad massage?


Thais lounger i överlag är rätt ordinära samt oftast överfulla då alla med premiumbiljett inom Star Alliance fasas dit som oftast. Guldkornen är Eva airs lounge som är designmässigt spektakulär samt har bra mat och drycker och även duschar ochcjapanska toaletter om man så vill ;)

Singapore loungen är näst bäst och om minnet inte tryter, rätt nyligen renoverad. Bästa med den loungen enligt mig är förutom singapore slings, gratis all you can eat Häagen-Dazs frys ;)
 
Toppen