Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

Det gör de ju oftst när avgången är 01:20 eller liknande då får man ju komma in dagen innan så jag kan tänka mig att de inte läst så noga
Fast @Impendill svarade på @Jens Bragdell Erikssons inlägg där han skrev att anslutningsflyget är 07:35 på morgonen dagen efter.
Då pratar vi inte om tillgång till loungen för flighten som avgår runt midnatt.

Anländer BKK i C kl. 14.30 och åker vidare 17 timmar senare 7.35 i F.
Har jag förstått rätt att man har tillgång till Royal First och även Orchid Spa vid ankomst även om resan vidare i F är nästa dag?

Fast @Impendill svarade på @Jens Bragdell Erikssons inlägg där han skrev att anslutningsflyget är 07:35 på morgonen dagen efter.
Då pratar vi inte om tillgång till loungen för flighten som avgår runt midnatt.

I somras ankom vi runt 22:00 i F från HKG och skulle vidare 08:00 i M till PNH. Det var inga problem med tillgång till Royal first class lounge och Royal Orchid Spa innan stängningsdags i loungen och dagen efter när de öppnade på morgonen. (på morgonen ingick dock inte spat eftersom att vi utnyttjade det dagen innan).

Hej,
återupplivar en tråd från 2013, så procedurerna kan ha ändrats. Men på det här forumet finns ju alltid svar att få av någon som var där i förra veckan, typ. :)

Vi ankommer Bangkok med Thai First och ska vidare med Thai i business till Bali.

När jag läser på Thais hemsida så blir jag inte helt klok på om vi har rätt till Royal First Lounge och att bli hämtade med golfbil.

"LOUNGES ACCESS :
• Royal First Class passengers departing the same day on TG operating flight"

Och i så fall innebär det att vi har rätt helkroppsmassage eller enbart en halvkropp?

"The Royal Orchid Spa treatments are only available to:
• Royal First Class passengers departing same day on TG operating international flight (Touch of Silk or Royal Thai Massage treatment)
• Royal Silk Class passengers departing same day on TG operating international flight (Neck & Shoulder or Foot Massage)
• No guest allowed
Please note that THAI does not accept advance reservations for any treatments due to a limited number of treatment rooms. Passengers requiring spa and massage services should arrive early to place their names on the queue list on a first come, first serve basis."

Vi har 10 timmar i Bangkok, så frågan är om vi ska satsa på en massage när vi kommer in, eller våga vänta på ta den när vi kommit tillbaks (eftersom det står som man inte kan boka massagen, bara sätta upp sig på väntelista).

Sista frågan, hur hade ni tagit er in till Bangkok och är det något speciellt ni skulle rekommendera att se/göra på 5-6 timmar?
Det var 20 år sedan jag var där senast, antar att väldigt mycket har ändrat sig.

Last edited:
Sista frågan, hur hade ni tagit er in till Bangkok och är det något speciellt ni skulle rekommendera att se/göra på 5-6 timmar?
Det var 20 år sedan jag var där senast, antar att väldigt mycket har ändrat sig.
Jag rekommenderar dig att läsa de här trådarna.

Sju timmar på Bangkoks flygplats - värt att åka in till city? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
18 timmar i Bangkok, vad göra? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Kan jag åka in till Bangkok vid lång transfer | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Har gjort samma trip, docka bara några timmar "vila" på BKK. Ankomst F, vidare i C medTG skall berättiga till F loungen. (och då sjävklart massage, hel eller halvkropp är ditt val...)

Går inte flighten till Bali runt 9 på morgonen? Innebär i sådan fall att ni ankomer runt midnatt... Känns dock lite segt att häng i en lounge en hel natt ;)

Har gjort samma trip, docka bara några timmar "vila" på BKK. Ankomst F, vidare i C medTG skall berättiga till F loungen. (och då sjävklart massage, hel eller halvkropp är ditt val...)

Går inte flighten till Bali runt 9 på morgonen? Innebär i sådan fall att ni ankomer runt midnatt... Känns dock lite segt att häng i en lounge en hel natt ;)
Jag gjorde en sådan resa för två år sedan. Landade efter 05 från Tokyo i F och skulle vidare till Bali i C. Inträde till F-lounge var inga problem. Dock så öppnar den väl först 05, så det går nog inte att hänga där hela natten...
Då jag skulle resa i C så fick jag bara halvkroppsmssagen.

Ankommer man med TG F och åker vidare samma dag med TG C får man 30 minuter huvud och nackmassage plus 30 minuter fotmassage men man får inte helkroppsmassage.

Vi kommer in vid 6.20 på morgonen och flyget går efter 16.35, så tidpunkten fungerar för en trip till stan. Ska checka trådarna om det, tack Dr. Miles!

Ok, då vet jag att vi har tillträde och möjlighet till massage av någon typ. Merci!

Toppen