Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

Impendill

Medlem
Sitter just nu i Royal first loungen.
Ankom i C från Sydney och reser vidare i F med 9 h transit.

Pratade med dem vid incheckning i Sydney och de sa nej till eskorten vid ankomst. Ombord på planet sa de att se skulle försöka ordna det.

Vid ankomst blev vi mycket väl eskorterade. Både av planet av personal och med golfbil till loungen.
Vi tog vars en massage och åt lite sedan tig vi taxi in till stan. Kom just tillbaka. Då vi redan hade boardingkort blev vi eskorterade från checkin-avdelning av samma vänlige herre som eskorterat oss ut genom immigration.

Vi kom ner till Royal silk och där tog det 5 sekunder innan vi satt i en tvåsitts-bil till Royal first.

Otrolig service måste jag medge.
 

NotRyan

Medlem
Sitter just nu i Royal first loungen.
Ankom i C från Sydney och reser vidare i F med 9 h transit.

Pratade med dem vid incheckning i Sydney och de sa nej till eskorten vid ankomst. Ombord på planet sa de att se skulle försöka ordna det.

Vid ankomst blev vi mycket väl eskorterade. Både av planet av personal och med golfbil till loungen.
Vi tog vars en massage och åt lite sedan tig vi taxi in till stan. Kom just tillbaka. Då vi redan hade boardingkort blev vi eskorterade från checkin-avdelning av samma vänlige herre som eskorterat oss ut genom immigration.

Vi kom ner till Royal silk och där tog det 5 sekunder innan vi satt i en tvåsitts-bil till Royal first.

Otrolig service måste jag medge.
Ja, Thai F är bäst på marken skulle jag säga, i luften är det lite av en upphottad C-klass med Dompa.
 

HON-II

Medlem
LH har bra avtal med TG för Hon. Vid avgång från BKK med Miles and More flyg kan man använda F-loungen eller om man kommer med LX, LH eller OS i C och skall vidare med TG till exempelvis SIN blir man hämtad med en boogie och får tillgång till F-loungen.
 

rob74

Medlem
Så då är jag nu i BKK och kör en First => Business.
Hämtades med golfbil vid ankomstgate vilket var skönt, då det var ett maratonlopp att ta sig till First Class Lounge.
Kollade läget ombord på flyget från Tokyo och allt var fixat när vi anlände.
Nu blir det snart massage!
 

Impendill

Medlem
Min far med fru ankom BKK i F och skulle vidare i C med TG 2.5h efter, de blev nekade inträde i First Class lounge.

Har de verkligen inte rätt till inträde?
De blev istället hänvisade till en "liten" lounge utan alkohol och med litet utbud av mat.
Vart kan de ha hamnat tro?
 

090034208

Medlem
Min far med fru ankom BKK i F och skulle vidare i C med TG 2.5h efter, de blev nekade inträde i First Class lounge.

Har de verkligen inte rätt till inträde?
De blev istället hänvisade till en "liten" lounge utan alkohol och med litet utbud av mat.
Vart kan de ha hamnat tro?

Skulle dom inrikes? Inrikesloungen utan alkohol kanske
 

Dr. Miles

Expert
Ja, inrikes till Phuket.
Då kanske inte first lounge ingår ?
Mycket möjligt.
THAI First Class lounge ligger på utrikes del av air side så om man flyger vidare med THAI inrikes tror jag att det är mer rätt av THAI personal att skjutsa inkommande First class passagerare till deras inrikes lounge än att skicka den passageraren till THAI First Class lounge på utrikes sida.
 
Toppen