Ziplock
Medlem
Vi har bokat sommarsemestern i juli med Thai. Först Arlanda till Bangkok och sedan anslutning inrikes med Thai Smile. Allt på samma bokning bokat direkt hos Thai.
Först ändrades både ARN-BKK och BKK-ARN någon halvtimme, men det fick vi tydliga mail om och det var inget problem. I går fick vi mail med rubriken "Your electronic ticket-EMD Receipt" med en bifogad PDF-fil. Jag öppnade PDF-filen och det är en "Electronic Ticket Receipt". Det som är mindre bra är att vår anslutning bokats om till en senare flight, så att i stället för att vänta 2 timmar i Bangkok får vi vänta 10 timmar. Det innebär också att vi kommer fram på kvällen och missar hela första dagen.
Vad göra? Hur kan de boka om en flight utan att berätta om det förutom dolt i en PDF-fil? Hur kontaktar man Thai bäst - går det att ringa? Den svenska hemsidan listar bara en mailadress.
Först ändrades både ARN-BKK och BKK-ARN någon halvtimme, men det fick vi tydliga mail om och det var inget problem. I går fick vi mail med rubriken "Your electronic ticket-EMD Receipt" med en bifogad PDF-fil. Jag öppnade PDF-filen och det är en "Electronic Ticket Receipt". Det som är mindre bra är att vår anslutning bokats om till en senare flight, så att i stället för att vänta 2 timmar i Bangkok får vi vänta 10 timmar. Det innebär också att vi kommer fram på kvällen och missar hela första dagen.
Vad göra? Hur kan de boka om en flight utan att berätta om det förutom dolt i en PDF-fil? Hur kontaktar man Thai bäst - går det att ringa? Den svenska hemsidan listar bara en mailadress.